• sofi 88

Skev verklighetsuppfattningen av Bröllopstorget? :)

Jeni skrev 2011-10-06 15:43:40 följande:
    Vad jag menar med "slösa i onödan" är att det är något som inte är bestående. Ett personligt exempel är att jag t.ex. inte har någit jobb, min inkomst ligger på 5 000kr/månad och jag går inte och köper designerskor. Inget illa menat, det är min åsikt och alla har väl rätt till en?
    Men det där med att lägga pengar på något som inte är bestående, en resa består ju tillexempel aldrig längre än resans längd och visserligen bilderna om man får till några av resan?
    Nu är jag student men jobbade till och från under mina två års avbrott mellan gymnasie och högskola men min inkomst = lån ligger på mellan 8 000 och 9 000 i månaden, inte super saftigt.
    Framförallt som det mesta ska betalas tillbaka med ränta.
    M2b jobbar och sliter, trots min ekonomi(har sparade pengar sen mina arbetsår så jag lånade inte till resan kan tilläggas...)åkte vi på förlovningsresa till New York för 50 000 kr totalt.
    Kan tyckas slösaktigt men det var en resa vi länge längtat efter och som förvandlades till förlovningsresa med tiden.
    Ringarna kostade dock kring 6 000 tillsammans, relativt billigt och vigselringen kostar kring 6 000 kr den med. För min del är det onödigt att spendera massor på just ring eftersom mina fingrar ändå är korviga och aldrig ser eleganta ut oavsett hur fet sten jag har på fingret. Är heller ingen diamantnörd så jag nöjder mig med en klassisk halvallians så det kommer glittra lite men totala ct blir 0,27 och det är ju ganska lite får man säga.
    Alla prioriterar olika med sina pengar, huvudsaken är väl att man rättar mun efter matsäck :) Och inte ångrar sina val i efterhand! (impulsköpare och unnare nummer ett talar av erfarenhet, efter tenta shopping är FARLIGT!) OT...
  • sofi 88
    Jeni skrev 2011-10-06 19:19:14 följande:
    efter tenta shopping?! hahah nu väckte du minnen!
    Haha, JAAA! Jag gör extremt dåliga affärer efter tentor, framförallt om jag har tre tentor på en vecka. Min första belöning brukar vara hyfsat billig men sen stegrar prisnivån med min desperation....
Svar på tråden Skev verklighetsuppfattningen av Bröllopstorget? :)