• Nudax

Skev verklighetsuppfattningen av Bröllopstorget? :)

Hmmm... kan det snarare vara så att just de personer som köper så dyra ringar är de personer som också har behovet av att visa upp dem? =P Jag tror lika många här inne som "i verkligheten" ligger mer i den prisklass du nämnde. Min ring kostade inte mer än nått på 3000kr...

• Nudax

LoppanV: menade inte alls så (som att det var ett skrytsätt eller bekräftelsebehov), även om jag nu ser att mitt inlägg kan tolkas så. Jag menade mer att jag som köpt en enkel slät guldring inte lägger ut någon bild på den eller skriver om den eftersom jag inte tänker mig att den kan intressera någon, det är liksom bara en enkel slät guldring = folk har sett det förr. Medan om man köper en mer påkostad ring kan den vara intressant för andra att se = av den anledningen ser och hör man mer om de påkostade ringarna här på BT och att det inte betyder att inte de andra finns. Samma med andra områden, jag har istället lagt ut bild på min klänning eller skrivit om hur/var vi ska hålla bröllopet. Jag tror man väljer att skriva om det som engagerar en själv mest vilket då inte så ofta blir ex. en ring om det bara är en enkel slät en...

• Nudax
    Liten skrev 2011-10-06 15:28:26 följande:
    En slät guldring skulle jag nog tycka vara kul att se trots allt, jag menar kombon av en slät guldgulsring och en vitguldsring är oslagbar tillsammans och då behöver det ju inte kosta skjortan Skrattande
    Sen vet jag att det finns många ringar som kostar massor som jag tycker är riktigt fina, men som ni nämnt ovan tror jag inte att jag skulle våga gå runt med en sådan till vardags! Däremot spelar det för mig stor roll vad jag tycker passar in i min vardag. vilken ring som i sig skulle se bra ut på mitt finger Glad
    Kul! Det är nämligen det jag börjat luta mot =D D.v.s. att kombinera min släta guld-förlovningsring med en slät vitgulds-vigselring sen! =) Precis, det är vad som är mest mig och som är mest praktiskt för mig att ha, tycker det är riktigt snyggt också =) Vad har du ?
  • Nudax

Liten, här kommer en bild på min enkla släta guldring =) Till den, som det känns just nu, ska det då allts en slät vitguldsring... typ som bilden nedan. Alternativt en slät vitguldsring med någon låg sten i... men troligare det första.

Våra ringar kostade 5400 tillsammans och köptes från Albrekts guld.

• Nudax
    Liten skrev 2011-10-08 16:02:24 följande:
    Riktigt fina ringar, enkla och stilrena Glad
    Sen gillar jag bling också men tror inte jag skulle våga ha de på mig ^^
    hehe nä och dessa ringar ska man ju ha - och trivas med - hela livet, då känns det (för mig) snyggast med stilrent och enkelt. Vad den sista ringen ska symbolisera är mer hur en stenring skulle kunna se ut men att jag i så fall nog skulle viöja ha en med bara någon nedsänkt sten i. Mne det lutar mot slut iaf =)
Svar på tråden Skev verklighetsuppfattningen av Bröllopstorget? :)