• Jane

Varför gifter ni er nu?

Vi är rätt så traditionella och tycker att man ska vara gift innan man skaffar barn t.ex. Men vi är redan borgligt gifta sedan ett år tillbaka, nu vill vi ha ett kyrkbröllop eftersom det är något vi drömt om. problemet är det att jag och min man bor hos mina föräldrar ett tag tills vi hittar eget och skaffar fram en ekonomi, eftersom jag var student för ett år sedan och det går dåligt på arbetsmarknaden så har jag inte lyckats få något jobb, utan jag bara vikarierar ibland. och tyvärr är min man ny i sverige och måste lära sig språket, så inte där heller har vi nån stadig inkomst. Kanske låter jätteknäppt för er att man planerar bröllop när man är "asfattig" och borde prioritera eget boende exempelvis. Men det är något vi gör för att ha något att se fram emot under dom här svåra tiderna, och det känns även rätt att göra det nu. Det spelar ingen roll heller om vi inte får ett bröllop för 100 000kr, det viktiga för oss är att vi kan vigas "på riktigt". Vi har hittills sparat ungefär 20 000kr och kommer få viss hjälp av föräldrar.

04.08.2012
  • Jane
    Just Me skrev 2011-10-05 13:42:37 följande:
    Alltså, för att det är vi. Vi älskar varann, vi kan inte leva utan varann, vi har ett liv ihop. Vi älskar livet med oss. Vi har en liten dotter. Ett hus och en hund. Men först och främst är det för att vi älskar varann så mycket, och nu är det dags!
    Tycker du har rätt! Det är just därför man ska gifta sig, just när man känner att det är rätt. Hur mycket pengar man spenderar spelar sen ingen roll, kärleken har ju inget pris direkt.
    04.08.2012
Svar på tråden Varför gifter ni er nu?