Inlägg från: Ekorren |Visa alla inlägg
  • Ekorren

Tål buketten utevistelse i mars?

Vi har tänkt att gifta oss i mars och jag har funderat en del på brudbuketten. Lutar åt att ha fotograferingen före vigseln för ljusets skull. Jag gillar verkligen tulpaner, ranunklar och anemoner, och som jag har förstått det så är de i säsong i mars. Det kommer att vara minusgrader ute (jämtland), klarar dessa blommor det? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tål buketten utevistelse i mars?
  • Ekorren

Börjar de sloka eller blir fläckiga eller annat när de fryser? Jag tänkte att om man band buketten ganska tätt så skulle de stötta varandra åtminstone så att de ser fina ut i kyrkan, kanske? (Om de börjar sloka under utgångsmarchen eller middagen spelar ingen roll för mig). Hur är det med nejlikor förresten? Tack för svaret!

• Ekorren

Ja det låter ju inte så trevligt.. Om man bara tar några bilder med buketten så hinner den ju inte frysa utan bara bli lite kall, skulle det funka? (ständig optimist!) Vill ju gärna ha blommor!

• Ekorren

Smarta tips! Ja det blir ju verkligen lyx med två buketter, kanske göra en lite mindre till utomhus. Ska nog försöka med tidningspapper :)

Svar på tråden Tål buketten utevistelse i mars?