• Drömbröllop12

Inbjudningskort, frågor, monogramstämpel, kuvert, sidenband osv.

Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp, jag kan absolut ingenting om inbjudningar och skulle (såklart) vilja göra en superfin till vårt bröllop.

Kanske finns det en snäll själ som kan hjälpa oss lite.

Det vi vet är att vi inte bara vill beställa från tex vistaprint och stoppa i vanliga kuvert utan göra något mer stiligt och personligt.

Jag vill att kuvertet ska vara speciellt, fyrkantigt och kanske med ett band eller liknande. Sen vill vi ordna en stämpel eller trycka ett monogram som vi gör av våra initialer, någon som vet något företag som säljer stämplar eller är duktig på att hjälpa till att ta fram ett monogram (heter det så?)

Någon med fina tips och jättegärna bilder som inspiration.

Tusen tack på förhand!

• Svar på tråden Inbjudningskort, frågor, monogramstämpel, kuvert, sidenband osv.
  • Chicita

Hej

Vi köpte jättefina papper och kuvert på Bokia. Det finns säkert att få tag i billigare varianter om man vill det. Men det var bra kvalité på pappret och det kändes lyxigt.
    Det är rätt enkelt att limma fast ett sidenband. Kanske använda en sigillstämpel och sigillvax för att fästa bandet?

Stämplar kan köpas på www.stampelbutiken.com exempelvis och om du vill ha hjälp med monogram så kan du få det på www.monogramsidan.se/

Det blir ju riktigt snyggt om man embossar stämpeln sen. Kolla på panduro så får du både tips om hur det kan bli, samt se vad dom har för produkter.

Det finns hundratals (kanske tusentals) bilder om du googlar på inbjudningar eller invitations.
    Och annars finns det många trådar här på BT om pyssliga personer som gjort en hel del själva Glad

Lycka till

• annapanna88

Det finns en tjej här på BT som hjälper till att göra monogram, leta bland trådarna så hittar du nog den :) Vi ska beställa stämpel från mycards http://www.mycards.se/shop/index.php tycker att de har bra priser. 

Svar på tråden Inbjudningskort, frågor, monogramstämpel, kuvert, sidenband osv.