Inlägg från: ClaraH |Visa alla inlägg
  • ClaraH

Vilket är det mysigaste caféet i Stockholm?

Vi har fått lite bröllopspresenter som är utspridda över året och i oktober har vi fått ett cafébesök. Vilket tycker ni är det mysigaste fiket i Stockholm? Alternativt det exklusivaste? Vi vill nog ha en bakelse just denna dag så det är ett "krav" att det finns. Cool

(Vil vill inte gå på Afternoon tea, det har vi fått som en annan upplevelse och ska ta det i november)

• Svar på tråden Vilket är det mysigaste caféet i Stockholm?
  • ClaraH

Tack för tipsen!

Jag har varit på Vetekatten förut, men det är ofta himla mycket folk Glad. Men ni lämnar ju supergoda tips på vad man kan äta där så det verkar vara värt att gå dit. Ska konferera med mannen.

Ni som tipsar om saturnus; var ligger det och vad är det för typ av fik?

• ClaraH
    Aniara4 skrev 2011-10-12 20:43:11 följande:
    Om ni kan tänka er att åka en bit så är ju Tant Brun i Sigtuna fantastiskt mysigt! Vet iofs inte om de har bakelser, jag tänker mig mer äppelkaka och kaffe i kopparkanna i ombonat 1600-talshus där man får huka sig i dörröppningarna.
    Jo, vi har varit i Sigtuna rätt så ofta och bara fikat, även på Tant Brun så det är ju en idé, men jag tror att vi just nu på lördag ska in till Stockholm och se en film också.
  • ClaraH
    Mandelmassa skrev 2011-10-12 20:40:42 följande:
    Det finns fina chokladfik i stan, typ Chokladfabriken, fast kanske lite tråkigt när jag tänker efter, men mycket gott har de! Det finns ställen som Robert Es Choklad och nåt som heter nåt med XO. Kika lite på dn.se eller alltomstockholm.se eller är det .com

Hoppas du hittar nåt smarrigt och mysigt!
    Chokladfabriken ligger ganska nära mitt jobb så där har jag slunkigt in ibland, men inte så mysigt att sitta där. Men OX var ett bra förslag. Jag tror du menar ett fik som ligger på Rörstrandsgatan. Där har jag gått förbi måna gånger men aldrig gått in i. Robert E ska jag googla. Tack för tipsen!
  • ClaraH
    Aniara4 skrev 2011-10-13 12:46:23 följande:
    Ja då är det förstås roligare att gå någon annanstans!

Flickorna Helin Voltaire kanske? Jag har inte varit där själv, men då kan ni ju kombinera det med en romantisk promenad på Djurgården.
    www.helinvoltaire.com/cafe.html
    Det låter jättemysigt. Det ska jag absolut kolla! Tack för tipset!
  • ClaraH
    Aniara4 skrev 2011-10-13 12:46:23 följande:
    Ja då är det förstås roligare att gå någon annanstans!

Flickorna Helin Voltaire kanske? Jag har inte varit där själv, men då kan ni ju kombinera det med en romantisk promenad på Djurgården.
    www.helinvoltaire.com/cafe.html
    Typiskt nog kommer jag inte in på deras hemsida, men det kanske bara är tillfälligt, jag får försöka senare. Just nu är vi inriktade på dem, i kombination med en promenad. De kanske har choklad med vispgrädde också, det vore ju suveränt i kylan. Xoco får vi nog ta en annan gång och jag vill verkligen gå dit, har varit på väg förr. Vi bor ju norr om Stockholm och vi sa att det blir lite konstigt att ta pendeln till Karlberg, gå på Xoko och åka hem igen. Glad

Tack alla för tipsen, jag får blogga om vår fikat dag sen.
Svar på tråden Vilket är det mysigaste caféet i Stockholm?