Inlägg från: Drömmaren |Visa alla inlägg
  • Drömmaren

Lös sten på nätet (SweetRocks) - är desperat!

Har precis fått ett bra erbjudande hos SweetRocks och står i valet och kvalet om jag ska våga ta ett så stort beslut samt att våga köpa en sten över nätet. Måste ta ett beslut ganska snabbt.

Så i ett sista desperat försök ber jag alla er som har erfarenhet av eller som ens har hört något om detta företag att höra av sig! Rykten, egna reflektioner, allt är välkommet.

Tack snälla på förhand.

• Svar på tråden Lös sten på nätet (SweetRocks) - är desperat!
  • Drömmaren

Joråsåatt: jag svarar i ett meddelande istället.

• Drömmaren
    KhiraLii skrev 2011-10-14 14:37:32 följande:
    Det finns gott om diamanter så låt ingen stressa er in i ett köp såvida ni inte måste ha ringen tillverkad snabbt inför ett bröllop/förlovning
    Jag har skrivit ett privat meddelande till dig :)
  • Drömmaren
    knyttan skrev 2011-10-14 17:50:40 följande:
    Om det är ett erbjudande där man måste bestämma sig så snabbt så skulle jag inte hoppa på det. Det låter som ett bedrägeri. Sådant där använder ofta skoj-företag, för att man ska bli stressad och inte hinna kolla upp företaget ordentligt innan. Speciellt om det handlar om att köpa diamanter, man kan bli precis hur blåst som helst på sådant om man inte tar god tid på sig att kolla upp vem man köper ifrån.
    Jag har haft kontakt med företaget under lång tid. Det är mer en fråga om att hinna innan nån annan hinner köpa stenen :)
  • Drömmaren

Den aktuella stenen har ett EGL USA certifikat. Problemet är dels, hur vet man att stenen och certifikatet hör ihop? Och dels Sweet Rocks som företagare. Hur vet jag att han inte är en total bluff.

Svar på tråden Lös sten på nätet (SweetRocks) - är desperat!