Köpt fel storlek på ringarna.. betala extra för att ändra?
Har köpt förlovningsringar från Hallbergs guld som vi hämtade ut IGÅR. Jag hade beställt en Engelbrekt i gult guld med diamanter. När jag kom hem igår kväll och idag har jag känt att ringen är för liten. Jag gick tillbaka till butiken IDAG för att säga att jag ville ändra storleken. Ëftersom expediten sagt till oss när vi beställde ringarna att det var kostnadsfritt att ändra storlek på ringar från Engelbrekt men inte Schalins så trodde jag inte att det skulle bli några problem.
MEN när jag kommer dit idag så säger samma expedit att det kostar 500 kr (egentligen 800 nånting men jag skulle få det till självkostnadspris? el lik) och att hon aldrig sagt till oss att det är kostnadsfritt att ändra storleken vilket både jag och min sambo är säkra på att hon sagt. Tillverkaren har inte gjort något fel eftersom ringen är i den storlek som jag beställt men jag har beställt fel helt enkelt. Vad göra nu? Betala för att ändra eller kräva att få det gratis? Tycker att när man lägger mycket pengar på en ring från Engelbrekt så räknar man ju med en viss service eller tänker jag fel?
Kan även tillägga att expiditen sa att det bara gick att få ringen i fasta bestämda storlekar när vi beställde men att jag idag fick reda på av en kollega till henne att Engelbrektsringar får man beställa i fritt vilket mått man vill.