• jenniejummie

Vickning?!

vi funderar på vickning... 
    Har ni ngt förslag på ngt  som man kan förbereda?

Vi kommer bara på ett förslag...korv m bröd. Tråkigt?

• Svar på tråden Vickning?!
  • Jag han

vi hade köpt en jäkla massa kor med bröd till vårt bröllop. Men vi glömde bort dom :/ Hoppas inga gäster gick hem hungriga..

Annars kan man ha smörgåsar med olika pålägg. Enkelt men gott! Paj kanske? Någon kall pastasalad? Tror inte det behöver vara så speciellt. Bara det mättar lite hungriga magar :)

• wiii

Vi bjöd på buffe istället för trerätters, och där blev en hel del över, så när gästerna började bli hungriga togs det fram av den maten igen.

• Jalle

Vi ska självklart ha korv och bröd eftersom vi ska ha folkparkstema. Så fram på småtimmarna öppnar korvboden!

• Marylojs

Vi har tänkt oss nachotallrik eftersom det är lite av ett småinternt skämt. Min sambo tjatade länge om tacotema på bröllopet (något många av gästerna känner till), förmodligen för att exkludera sig själv ur planeringsgruppen- Alltså ska han få sitt tacotema, när vickningen serveras blir det mexikansk musik i högtalarna och kanske någon banjo och sombrero plockas fram.

• durrasflikka

Vi funderar på att skippa vickning då vi ska ha en godisbuffe och sen har vi festen mitt i centrum så blir man hungrig kan man springa ut och köpa en kebab eller liknande (hoppas såklart att det ska undvikas) men vi vet inte om vi skippar vickningen eller inte.

• AnnaAK

vi ska ha fokus på att vi gifter oss runt jul. jag älskar glögg och lussebullar. så det ska vi ha. och pepparkakor. Sen ska det även finnas korv och bröd för den extra hungrige :)

• Jane

Kanske ett smörgåsbord? Där det finns baguetter, småfranskor osv. smör, ostar, salami, skinka, leverpastej, tomat, gurka, paprika, så får gästerna själva göra sin smörgås? Det skulle jag tycka vara roligare än en varm korv med bröd, en macka är nog mer mättande också, tycker jag Glad

• Hanna05

Efter allt sött kommer vi ha exotiska spett (vindruvor, melon, annanas och jordgubbar) samt ngt salt. Chips & en liten bål :)

• Sandraaa
    Jeni skrev 2011-10-17 14:35:06 följande:
    Kanske ett smörgåsbord? Där det finns baguetter, småfranskor osv. smör, ostar, salami, skinka, leverpastej, tomat, gurka, paprika, så får gästerna själva göra sin smörgås? Det skulle jag tycka vara roligare än en varm korv med bröd, en macka är nog mer mättande också, tycker jag Glad
    Det funderar vi också på. Smidigt och gott! :)
Svar på tråden Vickning?!