Vickning?!
vi funderar på vickning...
Har ni ngt förslag på ngt som man kan förbereda?
Vi kommer bara på ett förslag...korv m bröd. Tråkigt?
vi funderar på vickning...
Har ni ngt förslag på ngt som man kan förbereda?
Vi kommer bara på ett förslag...korv m bröd. Tråkigt?
haha! vi ska också ha korv med bröd! vi gifter oss när det är kallt så vi ska dra igång grillen framåt småtimmarna, supergott när alla är lite småhungriga! :)
Vi funderar på att ha små trekantssmörgåsar med säg, ägg och krasse, ost o skinka, enkla saker :) Sedan frukt och en ostbricka :) Sedan kommer vi nog ha en liten snack buffe hela kvällen, med chips och godis :)
Har blivit av med hela min favoritlista med olika inlägg här så får fixa ny igen så nu puffas många gamla inlägg upp av mig..
Vi kör kokt korv med bröd med olika tillbehör så som räkröra, bostongurka, rostad lök etc....vi äter middagen relativt sent (kl. 18.30), så korven åker fram vid midnatt. Tror inte våra gäster kommer vara särskilt hungriga efter maten och godisbord, men en och annan korv kan säkert slinka ner ändå :)
Vickning, vad menas med det? Ser att det handlar om mat i alla fall ;)
vi kommer ha janzons frestelse och pizzabullar
Vi tog fram tårtan igen lite senare eftersom det blev så mycket över av den, och så hade pappas sambo bakat bullar och kocken på "mitt" hotell hade bakat 5 sorters småkakor. Men alla var så mätta så att ingen orkade mer än kanske en kaka på sin höjd.
Om man inte vill ha korv med bröd men ändå något enklare att förbereda så är tunnbrödsrullar (fast uppskurna i mumsbitsstora bitar) rätt bra.
Jag brukar göra tre alternativ. Grunden är vispad creme fraishe smaksatt med salt och peppar. Det är viktigt att man vispar den, annars får man inte rätt konsistens och smaken blir inte heller riktigt lika.
Nr 1:
Blanda i tonfisk i den vispade cremefraishen och bred på tunnbrödet, rulla ihop, linda in i gladpack och lägg i kylen. Om man vill så kan man pressa ner lite vitlök också i röran...
Nr 2:
Hacka upp rökt skinka fint, blanda i det i creme fraishen och tillsätt fransk senap efter tycke och smak. Packetera som ovanstående alternativ
Nr 3:
Riv pepparrot och blanda i cremefraishen. Bred på tunnbrödet, lägg på rökt lax och rulla ihop och packa som ovan.
Jag tycker att korv med bröd är oslagbart fram på småtimmarna och även om man har ätit mycket på middagen så har man alltid lite plats för en korv. Våra gäster åt med god aptit.
Japp vi kommer oxå ha korv med bröd Oslagbart framåt småtimmarna !