Sara 120707 skrev 2011-10-19 21:12:40 följande:
Tycker absolut det framgår, hur tolkar du annars:
"Att brudens klänning är på högre nivå än gästernas och brudgummens klädsel är traditionellt rätt"
Hon skriver ju här att hon tar kungligheter som exempel eftersom det är de man ser i media
"se på alla kungliga brudar med långa släpande klänningar där brudgummarna har samma klädnivå som gästerna, motsvarande mörk kostym (jag tar kunglighet som exempel eftersom det är dem man ser i medierna)."
Att brudgummen bär frack innebär ju att han matchar klädkoden som i många fall är just frack(afton/bal klädsel)
Som jag sa: Åtminstone inte på det sätt jag talar om.
Ja, frack hör balklänning till (dock är det ju inte det samma som aftonklädsel). Men min poäng var ju just att visst är brudklänningen i en egen färg och med släp etc, men nivån på klädseln passar ju normalt ihop med brudgummens. Ja, brudgummen bär frack precis som övriga manliga gäster på frackbröllop, men även om brudens klänning har vissa särskilda egenskaper så bär bruden fortfarande en brudklänning i balklänningsstil och balklänningar är ju vad övriga gäster bär när männen har frack. Så brudparets kläder hör ihop, det var det jag menade med att de klär sig på samma nivå.