Svaren från de inbjudna?
Jag funderar över hur man ska få in ”rätt info” om sina gäster på bästa sätt. Har inte varit på så många bröllop, men för det jag gick på i somras skulle man svara genom att maila brudgummens mor. När jag gjorde det skrev jag bara att jag och min fästman var glada över inbjudan och ville närvara. Tänkte inte alls på specialmat osv, så det gjorde ju att hon fick maila tillbaka och fråga om vi var allergiska mot något eller så.
Och det är klart att det är ett alternativ att maila fram och tillbaka några gånger med alla gäster, men det känns lite bökigt, och kanske inget jag vill leja ut på nån annan att behöva göra.
Dessutom är det rätt mycket vi gärna skulle veta om gästerna, dels om specialmat, men även om de föredrar att dricka alkohol eller ej till maten (vi vet att det är ganska många som inte dricker, men har inte råkoll på exakt vilka) och helst vilka språk de talar (för placeringens skull, eftersom vi har en del som inte kan engelska utan bara pratar bosniska/tyska kan det vara kul att kombinera dem med svenskar som känner sig säkra på sin skoltyska)
Så jag efterlyser bra idéer på hur man smidigast får in svaren, samt hur mycket det är lämpligt att höra sig för om! Tack för förhand för bra hjälp!
ps. Vi hade en idé om att vi skulle ha en utförlig typisk internetregistering, där vi ”döljer” våra riktiga frågor med fåniga saker, som att få rösta på sin favoritfärg eller ange skostorlek eller vadsomhelst. Hur skulle ni reagera på något sånt, kul eller bara töntigt?