• Aleta

Vi som letar diamant

Jag letade länge och väl efter naturligt färgade diamanter och hittade till sist de här:
    http://www.fancydiamonds.net/

De hade riktigt bra service och stenarna höll också måttet. (Kolla min avatar )

• Aleta
    joråsåatt skrev 2011-11-07 10:46:42 följande:
    Tänkte bara meddela att jag ligger i en liten tvist med lauritz.com då diamanten jag köpte hade två hål borrat rakt igenom. Det syntes inte när diamanten satt i ringen, men när min guldsmed tog bort den så upptäkte hon dom. Jag har haft mailkontakt ang. en reklamation, men de verkar vilja stopps huvudet i sanden! Menar att eftersom diamanten är borttagen så är det inte giltigt.

Har dock varit i kontakt med EEC (konsumenträtt i Europa) och de ska se om de kan hjälpa mig. Känns lite suspekt, hoppas att jag bara haft otur... Har inte hört något dåligt om Lauritz.com annars, så det hela verkar lite konstigt.

Dessutom är det vigsel om tre veckor, så känner att jag har lite smått panik nu!!
    Oj!
    Vilken otur, hoppas att det reder ut sig! 
  • Aleta
    joråsåatt skrev 2012-01-05 19:26:36 följande:
    Hej! Tänkte uppdatera lite ang. diamantköp :) TILLSLUT så fick jag igenom min reklamation hos Lauritz.com, men det ligger sjukt mycket jobb från min sida bakom. Jag gillade inte alls deras bemötande, de försökte med fula trick och hoppades nog att jag skulle tröttna. Men det var verkligen två HÅL i min diamant. Min guldsmed hade aldrig sett ngt liknande.

Jag fick ju lite bråttom, men hittade en jättefin 0,59 ct briljant på pantbanken.se och tog mig till den fysiska butiken för att kolla in den. Passade mig perfekt och jag slog till. Ringen hann precis bli färdig två dagar innan vigseln. Ringen blev jättefin (men jag ska nog göra om den lite ändå... Jag blir ju liksom aldrig nöjd :/ ).

Så då vet ni hur det gick :)
    Bra att du stod på dig!

Och grattis!  
Svar på tråden Vi som letar diamant