Inlägg från: meandmylove |Visa alla inlägg
  • meandmylove

Vi som letar diamant

Jag letar ingen sten eller ring. Jag såg att TS hade kollat Lauritz.com, rekomenderar till 100%! Jag köpte min princess diamant ring där på 1,00 ct bild finns på min sida!! Ringen var värderad enligt lauritz till ca 7000 kr (jag har noll koll på stenar o sånt men tyckte den var helt underbart vacker). Jag kammade hem den för ynka 3000 kr och gick sedan till min lokala guldsmed för att ta bort stämpel putsa o värdera (ca 500kr). Nu har jag ett värderingsintyg på ringen..... 47500 är den värd!!!! Summan av kardemumman är att de har inte stor koll på värderingarna på lauritz, underbar service o stor chans att fynda. Ps. Funderar på att sälja ringen o plussa på bröllopskassan istället.... Lycka till med diamantköpen!

• meandmylove

Tack så jättemycket! Som sagt har jag ingen kunskap om diamanter utan vill ha den enbart för att den är så vacker! Skriver rakt av, 1st princessring 2,4gr 14k vg med 1st Briljant på ca 1,00 ct top cristal pice1. lycka till med era investeringar!

• meandmylove

grattis jodåsåatt!!!! hoppas du blir nöjd med ditt fynd! jag ska faktiskt kolla lite mer o kanske kamma hem någon mer ring till pangpris!!!

Svar på tråden Vi som letar diamant