• Tinzi

ska vi byta med varandra borås-göteborg

En tråd där vi kan byta tjänster med varandra mellan  orterna Borås-Göteborg m. omnejd.

Själv söker jag städhjälp dagen efter, samt någon som kan hjälpa till i lokalen på kvällen (ta fram tårtan, duka av osv)
    Även hjälp med transport om ngn har någon fin svart eller vit bil.

(Detta gäller Rävlanda i Maj)

Kan hjälpa till med:

Barnvakt (Barnskötare m. många års erfarenhet)
    Städ (arbetat som)
    Disk, Förberedelser etc etc :)

• Svar på tråden ska vi byta med varandra borås-göteborg
  • Chicita

Vill inte vara en partypooper, men jag startade en sån här tråd för Dalarna förut och fick på nosen...

Även byte av tjänster skulle skattas för och redovisas osv. Så var medvetna om att det här räknas som svartjobb och kanske inte är helt rumsrent här på BT 

• BlomAnna
    Chicita skrev 2011-10-18 13:07:19 följande:
    Vill inte vara en partypooper, men jag startade en sån här tråd för Dalarna förut och fick på nosen...

Även byte av tjänster skulle skattas för och redovisas osv. Så var medvetna om att det här räknas som svartjobb och kanske inte är helt rumsrent här på BT

Alltså jag undrar hur det kan räknas som svart jobb om jag hjälper dig på ditt bröllop och du hjälper mig? Jag menar så gör ju vänner hela tiden på fester och i livet i övrigt.

Det vore ju skillnad om man är utbildad och driver företag och så byter tjänster med varandra.

• Tinzi
    BlomAnna skrev 2011-10-27 07:52:12 följande:

Alltså jag undrar hur det kan räknas som svart jobb om jag hjälper dig på ditt bröllop och du hjälper mig? Jag menar så gör ju vänner hela tiden på fester och i livet i övrigt.

Det vore ju skillnad om man är utbildad och driver företag och så byter tjänster med varandra.

Precis...skumt det där. Och ska nån bevisa att det skett då isf? Man är ju olaglig för många saker man gör tex råkar gå mot röd gubbe när det inte är trafik...
  • Tinzi

Har hittat 2 rara tjejer som ska hjälpa till (& jag hjälpa dem)
    Men skulle behöva en till tjej/kille som vill hjälpa till.

Någon som vill och som själv behver hjälp i någon fort på sitt egna bröllop?

• 8september2012

Jag gifter mig den 8 september i Olofstorp,1,5 mil utanför Göteborg,och skulle behöva ha hjälp med att duka fram buffe´n,hälla upp champagne tills vi kommer fram till festlokalen,plocka bort disk osv.....

Jag kan hjälpa till med: ha koll på småttingar(har 5 egna ) Fixa med buffe´och annan mat,sminka och hjälpa till med brudklädseln

• 8september2012

Glömde ju: Jag söker även ngn som kan sjunga i kyrkan! *hoppas*

• Tinzi
    8september2012 skrev 2012-04-27 02:47:28 följande:
    Jag gifter mig den 8 september i Olofstorp,1,5 mil utanför Göteborg,och skulle behöva ha hjälp med att duka fram buffe´n,hälla upp champagne tills vi kommer fram till festlokalen,plocka bort disk osv.....

Jag kan hjälpa till med: ha koll på småttingar(har 5 egna ) Fixa med buffe´och annan mat,sminka och hjälpa till med brudklädseln
    byter gärna :) eller hjälper varandra ! med buffé, plock mm :) Gifter mig 12 maj i rävlanda. 
  • BlomAnna
    8september2012 skrev 2012-04-27 02:47:28 följande:

Jag är intresserad av ett byte. Behöver i så fall hjälp med samma sak som du den 29/9
  • 8september2012
    BlomAnna skrev 2012-05-01 21:50:46 följande:
    Jag är intresserad av ett byte. Behöver i så fall hjälp med samma sak som du den 29/9
    Låter bra Inboxa mig!
Svar på tråden ska vi byta med varandra borås-göteborg