• Chicita

Ha sminkösen under hela bröllopet?

Sminköserna använder inte samma typ av smink som du gör. Även om du har jättebra produkter.
    Jag såg precis likadan ut när jag gick och la mig som när hon sminkade mig på morgonen.
    Visst, om du är och gnuggar och pillar på sminket så kanske det flyttar på sig, men annars så sitter det som berget och kommer bara av när man använder sminkborttagning.
    Så jag tror inte att du behöver oroa dig Glad 

• Chicita
    Juni2012 skrev 2011-10-25 12:07:18 följande:
    Vart gjorde du ditt smink nånstans? Hos nån kedja?
    Nej en tjej som jag satt för under hennes utbildning till makeupartist kom ut till festplatsen på morgonen och sminkade mig och mina tärnor.
    Vi2alltid skrev 2011-10-25 21:31:54 följande:
    Det där är ju kanske en sanning med modifikation, många sminköser använder ju smink som även vi vanliga dödliga kan köpa :) Det beror ju på vem man går till...

Däremot skulle jag då hellre säga att de verkligen kan konsten att grunda så att det sitter bra hela dagen! Sedan kan man med hjälp av sin tärna eller så håla koll på vad som behöver förbättras.
     De flesta sminköser jag träffat på, använder proffsprodukter. Sen är det väl inget som säger att du inte kan köpa det om du har rätt kontakter. Flört
    Sen kan man ju gå in på exempelvis Makeupstore och köpa alla grejer för en proffssminkning om man vill (inte riktigt samma produkter, men liknande) men det blir att kosta lika mycket eller mer som att betala för att makeupartisten kommer och sminkar dig.
    Det kanske är värt det om du sminkar dig mycket till vardags också. Men för mig - som aldrig sminkar mig annars - så skulle det vara att kasta pengarna i sjön.

Sen kanske jag skulle varit övertydlig om att det är basen och primern + fixet jag syftar på i första hand. Alltså det som får sminket att sitta kvar. Det som skiljer färgen åt (ögonskuggor, rouge mm) mellan dom olika märkena är ju mest hur kraftigt pigmentet är.  

• Chicita
    Vi2alltid skrev 2011-10-25 22:21:10 följande:

Det beror ju på vad man menar med "proffsprodukter". Är det inte det man menar med de dyrare märkena, som I.D, Elisabeth Arden, Urban Decay, osv, dvs sånt du inte tågar in tll H&M och köper :) Men det kan hända att många har märken som inte finns att köpa, jag har väl inte stött på det själv bara..

Jag skulle själv nästan alltid välja hudterapeuter att sminka mig, och de använder ju produkter som jag kan köpa hos dem.

Sen att det är dyrare och kanske onödigt om man inte sminkar sig annars, det håller jag med om, men det var ju inte det frågan handlade om :)

Sedan varför du säger att du skulle varit övertydlig förstår jag inte riktigt, de orden upplever jag som att du tyckte att det var konstigt att vi inte fattade det? Jag tyckte inte att du påpekade det alls?

Nej produkterna behöver inte nödvändigtvis vara av kända och dyra märken. Det är produkter som är avsedda för att göra ett specifikt jobb.

Du får väl tycka vad du vill om formuleringen.
    Jag försökte svara på TS fråga i början, och nu dras jag in i en debatt om vilken typ av produkter osv... Jag är ingen makeupartist, jag brukar bara sitta modell för de som går utbildning. Och det dom använder kan man inte köpa i en vanlig butik.
    Men jag vet inte vad det är för märke...
    Och att jag sa att jag skulle vara övertydlig var för att jag tyckte att jag var tydlig i att svara på TS fråga. Men uppenbarligen var jag inte det, jag hade alltså behövt vara tydligare.

Nu är jag klar med den här diskussionen i alla fall.
    Vill ni diskutera vidare så får ni göra det på egen hand. 
Svar på tråden Ha sminkösen under hela bröllopet?