Vi2alltid skrev 2011-10-25 22:21:10 följande:
Det beror ju på vad man menar med "proffsprodukter". Är det inte det man menar med de dyrare märkena, som I.D, Elisabeth Arden, Urban Decay, osv, dvs sånt du inte tågar in tll H&M och köper :) Men det kan hända att många har märken som inte finns att köpa, jag har väl inte stött på det själv bara..
Jag skulle själv nästan alltid välja hudterapeuter att sminka mig, och de använder ju produkter som jag kan köpa hos dem.
Sen att det är dyrare och kanske onödigt om man inte sminkar sig annars, det håller jag med om, men det var ju inte det frågan handlade om :)
Sedan varför du säger att du skulle varit övertydlig förstår jag inte riktigt, de orden upplever jag som att du tyckte att det var konstigt att vi inte fattade det? Jag tyckte inte att du påpekade det alls?
Nej produkterna behöver inte nödvändigtvis vara av kända och dyra märken. Det är produkter som är avsedda för att göra ett specifikt jobb.
Du får väl tycka vad du vill om formuleringen.
Jag försökte svara på TS fråga i början, och nu dras jag in i en debatt om vilken typ av produkter osv... Jag är ingen makeupartist, jag brukar bara sitta modell för de som går utbildning. Och det dom använder kan man inte köpa i en vanlig butik.
Men jag vet inte vad det är för märke...
Och att jag sa att jag skulle vara övertydlig var för att jag tyckte att jag var tydlig i att svara på TS fråga. Men uppenbarligen var jag inte det, jag hade alltså behövt vara tydligare.
Nu är jag klar med den här diskussionen i alla fall.
Vill ni diskutera vidare så får ni göra det på egen hand.