• Godis

Ha sminkösen under hela bröllopet?

Det tillhör inte vanligheterna att man i Sverige har med muan under hela bröllopet och festen därefter. Dock finns det "kändisar" som har sin mua där hela dagen, detta pga att man måste se ut att vara på topp hela tiden för fotograferingar av media mm.
    Själv har jag jobbat på flertalet sådana "events" men aldrig i Sverige.
    Som "vanlig Svensson" så finns inte behovet utan ser man till att anlita en professionell mua så lär du antingen få produkter med dig lr bli tipsad om vad du ska köpa för att vara på topp HELA dagen. 
    Lycka till!! 

• Godis
    Stjärnfall skrev 2011-10-27 12:04:36 följande:
    Tack för alla svarSkrattande!

Varför jag frågar är oxå för att min hy typ "äter upp" sminket. Har alltid varit så och jag har flera gånger blivit sminkad av alla möjliga personer haha. Med allt från mac, smashbox till chanel, make up store ja alla möjliga märken och ändå så  efter några timmar så försvinner det nästan

Men ska då fråga om råd hos den som sminkar mig på morgonen och köpa med mig samma produkter som dom använder för att fixa till det under kvällen.

Godis OM sånt var mer vanligt i Sverige, hur mkt skulle dt kosta tror du? Kanske en som även kan fixa till frisyren under kvällen. Då jag har väldigt lent hår så håller aldrig mina frisyrer mer än några timmar.
    Vet inte vad som är kutym att ta betalt i Sverige. Skule tro att många av dom som använder sig av mua hela dagen är en mua som vanligtvis jobbar med samma "kändis" på vardagligbasis. Dvs dom dealar om priset. Nu för tiden är det många som bloggar om det o då är det gratis reklam för muan. Men definitivt 5siffrigt alt 6siffrigt.
Svar på tråden Ha sminkösen under hela bröllopet?