Inlägg från: Evelinas |Visa alla inlägg
  • Evelinas

Irriterad på Hallbergs guld!!

Jag har kollat på ringar på hallbergs guld, jag har 30% där denna månad ut så vill ju köpa där. Så igår åkte jag dit igen och skulle besstämma mig, har 2 som jag väljer mellan, de ser i princip likadana ut men en är smalare och en är bredare. Valde den bredare modellen för jag trivs bättre i den. Då visar det sig att den inte finns i min storlek någonstans i hela sverige!! Jag har provat den i min storlek i uppsala och tjejen skulle ringa dit och kolla om de kunde ta hem den till västerås (närmare för mig att åka). Då har de i uppsala sålt den ringen dagen innan (jag hade provat den 2 dagar innan). Blir så irriterad!!!! Dom kunde väl sagt då att det var den sista i den storleken? Nu kan jag alltså inte få den ringen för den är slut. O dom kan tydligen inte betälla den från schalins i min storlek heller, utan den måste komma in i deras centrallager och dom vet inte näår den kommer dit. Den smalare ringen har tydligen inte ens funnits i min storlek. Sån jäkla dålig information... Jag har gått o provat ringar som det alltså inte finns en chans för mig att köpa. Är så himla ledsen och arg just nu för jag har ingen ring.... Nu måste jag börja om denna ringletar-process och känner att jag kommer missa mina 30%. SKIT!!

• Svar på tråden Irriterad på Hallbergs guld!!
  • Evelinas
    KlaraV89 skrev 2011-10-21 15:57:38 följande:
    Men kan man inte få köpa den i förslkott, du betalar ringen du vill ha men får vänta på att få den levererad i din stl?
    Dom sa inget om det. Kan jag ju fråga. Tack för tipset!
  • Evelinas

Den var för stor så det skulle inte gå att förminska så mycket. Nån storlek går bra, men det fanns från typ storlek 20 eller nåt, jag har storlek 16,5. As irriterande att de inte kan beställa i min storlek, tycker det e såååå dåligt!! O så tycker jag att de kunde informerat mig om det när jag provade ringar, att det var den enda i den storleken de hade kvar. Dom har ju typ bara en av varje ring så det känns som man ska ha en jäkla tur om man kan få i ens egen storlek.

• Evelinas
    Dannedo skrev 2011-10-21 23:08:09 följande:
    Någon frågade ju i en tidigare tråd varför det är sådan skillnad på priserna mellan olika kedjor/affärer trots att det är samma ringar; här har vi tydligen ett exempel! Likadant med tjejen som beställt en ring som var fel storlek och dom vill inte låta henne byta eller förminska den... Fy vilken dålig service!!!
    Men om dom beställt i fel storlek måste dom väl ändå byta?? Om de är dom som gjort fel??
    Jag tror jag köper på guldfynd istället, har vart nöjd med hallebrgs innan men nu e jag bara irriterad. Kollade på en liknande ring på guldfynd o där har dom ju 20% nu så det e också bra, den ringen var desutom billigare.
Svar på tråden Irriterad på Hallbergs guld!!