• liley

Vad tycker ni om dessa kombinationer? Kom med smakråd, snälla!

Är väldigt velig när det gäller min blivande alliansring. Har länge velat ha en med flera prinsesser i fattning som på bilden (alt. 2), men har på senare tid fått smak för två smala alliansringar på vardera sida om min solitärring (alt. 1)  i stil med dem på bilden (det är inte just dessa två alliansringar jag ev. kommer att köpa).

Vilket är snyggast? När det gäller alternativet m. de vå ringarna är jag lite orolig att en för bred alliansring med för stora stenar tar fokus från alliansen. Jag gillar att mixa prinsesser och briljanter så det är inget problem för mig och jag kommer göra om fattningen på solitären så att det inte glipar mellan ringarna. När det gäller tre ringar är jag rädd att jag kommer att tröttna på trenden eftersom jag vet att jag ändrar mig från den ena sekunden till den andra.

Därför behöver jag lite inputs från er!

Alternativ 1: Tre ringar, varav två alliansringar m. briljanter.

Alternativ 2: Två ringar, varav en alliansring m. prinsesser.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om dessa kombinationer? Kom med smakråd, snälla!
  • liley

Tack för alla kommentarer! Fortsätt gärna att kommentera 

Tycker också att prinsessalliansen inte är lika nätt runt mina smala fingrar...
    Här är ringen jag ev.  hade tänkt på vardera sida om min förlovningsring:

• liley

De flesta verkar gilla treringsalternativet. Idéen med två alliansringar fick jag eftersom vi kommer att gifta oss två gånger - borgeligt och kyrkligt, men sen kan man ju alltid bära en alliansring till vardags om man känner att det blir för mycket bling med två .

Det verkar vara en trend med två alliansringar just nu så jag känner mig lite oroad över att det ska kännas omodernt om några år, men då kan jag ju bara löda ihop dem som Heloise skrev.

Min blivande tänker att jag kanske inte ser gift ut med två alliansringar på sidorna, utan att det bara ser ut som en enda ring. Vad tror ni? Förstår man att jag är gift med den kombinationen?

Drömmaren skrev 2011-10-22 20:06:55 följande:
    Absolut nummer 1, men jag är kanske partiskt eftersom det nästan var identiskt med mitt framtida set :)

Vad kul! Kommer du också att ha två tunna alliansringar på vardera sida? Älskar när det är ett tunt, glittrigt band, men hittar inte så många alternativ i Sverige... Är förtjust i trenden med "stacking rings", men vill ändå hålla det klassiskt så att det funkar ett helt liv utan att ringarna känns förlegade.

daniiel skrev 2011-10-22 20:14:13 följande:
    Nog för att ringen i kombination nr.2 kanske är bredare och därigenom ser lite klumpigare ut, så tycker jag faktiskt att kombination nr.1 med två ringar ser ännu klumpigare ut.

Röstade på alternativ nr.2 som sagt, men håller nog med Tufvalisa om att en kombination med bara en av ringarna i alternativ nr.1 skulle vara finast :)

De där smala alliansringarna i alternativ 1 är förstora (jag satte bara på mig dem som exempel för att få en idé om hur det kunde se ut) och även min förlovningsring är en halv storlek förstor och behöver förminskas. Kanske är det därför det ger ett klumpigt intryck... Jag tänkte faktiskt göra om hela skenan till min förlovningsring eftersom det blir en glipa när man lägger den intill en annan ring och då tänkte jag göra skenan smalare, ca. 2-2,5 mm. Tror att hela intrycket blir nättare då. Hoppas det iaf!

Tack för allt kommentarer och fortsätt gärna tryck och tyck!

• liley

Vi hade en hemlig, borgelig vigsel som få känner till och när vi gifter oss kyrkligt nästa år firar vi samtidigt fem år som äkta makar. Jag har under denna tid bara burit min förlovningsring och tycker att det skulle vara en fin symbol med två ringar eftersom det representerar den borgeliga vigseln och den kyrkliga välsignelsen, samt femårsjubileum. Men kan också se den tredje ringen som en morgongåva eller som en jubileumsring. Jag tycker inte att det finns några "måsten". Att ha alla tre på samma finger känns bäst då de formar en enhet, tillhör samma ämneskategori (kärlek/äktenskap) så att säga. Det enda jag är lite tvekande med är om människor inte förstår att jag är gift, om det bara smälter ihop så att det ser ut som en enda ring. Efter år av hemlighetsmakeri vill jag nu SE gift ut!

2011 skrev 2011-10-25 14:15:29 följande:
    Vi lät tillverka två ringar så att det inte skulle bli någon glipa.

http://www.brollopstorget.se/hem/2011/gallery/phpsqt73s.jpg
    Wow, den ringen är supervacker, som ett litet konstverk! Älskar...
  • liley
    liley skrev 2011-10-26 11:21:32 följande:
    Vi hade en hemlig, borgelig vigsel som få känner till och när vi gifter oss kyrkligt nästa år firar vi samtidigt fem år som äkta makar. Jag har under denna tid bara burit min förlovningsring och tycker att det skulle vara en fin symbol med två ringar eftersom det representerar den borgeliga vigseln och den kyrkliga välsignelsen, samt femårsjubileum. Men kan också se den tredje ringen som en morgongåva eller som en jubileumsring. Jag tycker inte att det finns några "måsten". Att ha alla tre på samma finger känns bäst då de formar en enhet, tillhör samma ämneskategori (kärlek/äktenskap) så att säga. Det enda jag är lite tvekande med är om människor inte förstår att jag är gift, om det bara smälter ihop så att det ser ut som en enda ring. Efter år av hemlighetsmakeri vill jag nu SE gift ut! Wow, den ringen är supervacker, som ett litet konstverk! Älskar...
    Jag menar  förstås "fin symbol med två VIGSELringar"...
  • liley
    fruhgan skrev 2011-10-26 11:47:19 följande:
    Jag tycker att man ser gift ut om man 2 eller 3 ringar på vänster ringfinger. När jag ser någon med 3 ringar tänker jag: förlovningsring,vigselring och frieriring/morgongåva/familjering/jubileumsring.
    Frun i ett par vi känner har förlovningsring, vigselring och familjering.
    Familjeringen fick hon när hon fick deras första barn, det är en grymt fin solitärring som hon har mellan två mindre alliansringar (förlovningsring och vigselring). Symboliken är ju att den stora diamanten representerar deras liv som en familj med barn. När de sen fick två barn till har de satt i två mindre diamanter på sidan om den stora diamanten. Underbart med sådan symbolik tycker jag och familj-barn-äktenskap-förlovning hänger väl ihop för de som gifter sig och har barn/får barn/försöker få barn?
    Även om man inte får barn/vill ha barn/har barn så kan man ha 3 ringar tycker jag, jag tycker inte att man ser mindre gift ut för det. Om någon har en ring på vänster ringfinger så tänker jag att personen antingen är färlovad eller gift men endast vill ha en ring.
    Vi har fått tre barn på tre år sedan vi gifte oss borgeligt, så den tredje ringen kan också vara en symbol för vår familj. Det finns visst en massa sätt att legitimera tre ringar!
    Syrinx skrev 2011-10-26 12:59:55 följande:
    Detta håller jag med om! Jag tycker att det blir elegantast med två ringar, och att du TS tar en tunnare ring (likt en av dem i alt. 1) istället för den i alt. 2.
    Ja, inser att en för bred alliansring konkurrerar med enstensringen. Är nu ute efter nättare alternativ. Tänker att tre ringar på 2 mm vardera kan funka. Jag har långa smala fingrar så 6 mm totalt blir nog ok och man kan ju alltid sätta den ena alliansringen på andra fingret om man någon gång tycker att det känns för mycket, men jag gillar verkligen idén med två vigselringar då vi gifter oss två gånger.
Svar på tråden Vad tycker ni om dessa kombinationer? Kom med smakråd, snälla!