• Lev idag

Bred förlovningsring, hur hitta vigselring?

Jag funderar på det här med vigselring.
    Vi har ganska breda förlovningsringar, 7 mm så jag vet inte riktigt hur jag ska hitta en vigselring som passar och så det inte blir för brett på fingret. Måste ju kunna böja på det och så
    Fler som har breda förlovningsringar?
    Hur tänker ni och hur ska ni göra?

• Svar på tråden Bred förlovningsring, hur hitta vigselring?
  • filibustern
    Lev idag skrev 2011-10-24 11:50:23 följande:
    Jag funderar på det här med vigselring.
    Vi har ganska breda förlovningsringar, 7 mm så jag vet inte riktigt hur jag ska hitta en vigselring som passar och så det inte blir för brett på fingret. Måste ju kunna böja på det och så
    Fler som har breda förlovningsringar?
    Hur tänker ni och hur ska ni göra?
    jag har "bara" en 6 mm. men det är tillräckligt för att ta upp hela fingret.. jag vill gärna ha en 4 mm vigselring. men det är knappt den ryms. och trots att jag kan böja på fingret, så när jag har det rakt så det inte klokt ut. blir som en fettvalk fingerleden då. :P men ska pröva med det ändå, kan ju vara storleken som har betydelse. 
  • annaulrika

Jag har en på 6mm bred förlovningsring. Jag ska köra på en 2,8 mm bred alliansring med 9 st 0,04 briljanter.

Passar mitt finger iaf..=P och blir inte allt för brett heller.

• fruhgan

Jag har 6 mm förlovningsring och 3 mm vigselring och det fungerar bra

• Jelena81

Jag har också 6 mm förlovningsring och 3 mm vigselring, har små händer men det ser jättebra ut. vigselringen är en halvallians med stenar på ovansidan och ena kanten

• Cinnamoon

Jag har en 6 mm bred förlovningsring, slät i vitguld. Till det ska jag ha en 2 mm bred solitär på 0,60 ct, och så småningom ska jag få en jubileumsring, en 2 mm bred helallians. Totalt 10 mm alltså, jag hoppas det kommer få plats :)

• m2012

Hej!
    Jag har också en 6 mm och har ångest nu när jag ska välja vigselring, blir det för brett?
    Hade jag inte fått kommentarer innan om att min förlovningsring är ovanligt bred (?) innan så hade jag nog inte haft denna ångest över bredden. Innan reflekterade jag inte ens över att 6 mm var bredare än det normala, nu fånglor jag på alla peroner som jag möter för att uppskatta hur bred deras ring är.

Så ni som har en vigselring till en 6mm (eller bredare) kan ni lägga upp kort så man kan få lite inspiration?

Tack :)

• nephline

Vi kommer använda samma ringar som våra förlovningsringar, dock kommer vi modifiera (jag kommer sätta i fler diamanter och så kommer vi polera dem och gravera in ett datum till). Jag får inte på en till ring på mitt finger utan att det blir för brett :/

• fruhgan
    m2012 skrev 2011-11-23 16:34:21 följande:
    Hej!
    Jag har också en 6 mm och har ångest nu när jag ska välja vigselring, blir det för brett?
    Hade jag inte fått kommentarer innan om att min förlovningsring är ovanligt bred (?) innan så hade jag nog inte haft denna ångest över bredden. Innan reflekterade jag inte ens över att 6 mm var bredare än det normala, nu fånglor jag på alla peroner som jag möter för att uppskatta hur bred deras ring är.

Så ni som har en vigselring till en 6mm (eller bredare) kan ni lägga upp kort så man kan få lite inspiration?

Tack :)
    Jag har också hört kommentarer om min förlovningsring på 6 mm, kommentarer som
    - " Oj huuuuur ska du få plats med vigselring?" osv osv osv.......Tröttsamt att höra!
    Jag valde 3 mm vigselring så jag har totalt 9 mm bredd på mina ringar och det får plats utan problem och jag är jättenöjd med mina ringar. Mina ringar ser du på bilden i inlägg 3, det är två ringar men ser ut som en enda ring på håll och på bild.
  • NilsKpyssling

jag har en 6 mm bred vitguldsring med nedsänkt diamant, jag skulle lätt få plats med 6 mm till, men det beror ju på hurdana fingrar man har. Håller på och velar med vigselring, men antagligen blir det en solitär på 0.45 i samma skena som f-ringen med fyra klor (rak och 2 mm hög). Tror den kommer bli 3.5 mm bred. Läste någonstans, tror det var på här på BT att man ska multiplicera din bredd, alltså 6 mm för min del, med 0.618 så får man den "ultimata" bredden på vigselring. Min skulle då egentligen vara 3.7mm. Jag har ingen aning om var siffran kommer ifrån och allt beror ju på vad man tycker är snyggt och får plats med! Jag har för övrigt inte fått några kommentarer om att den är bred, och själv tycker jag den är precis lagom Skrattande

• malin martin

har en 6mm bred förlovningsring och vigselringen är 3mm

.
Svar på tråden Bred förlovningsring, hur hitta vigselring?