• Lev idag

Bred förlovningsring, hur hitta vigselring?

Jag funderar på det här med vigselring.
    Vi har ganska breda förlovningsringar, 7 mm så jag vet inte riktigt hur jag ska hitta en vigselring som passar och så det inte blir för brett på fingret. Måste ju kunna böja på det och så
    Fler som har breda förlovningsringar?
    Hur tänker ni och hur ska ni göra?

• Svar på tråden Bred förlovningsring, hur hitta vigselring?
  • Sara 120707

Malin malin:

Vilken vacker vigselring!! Den är helt underbar!

Var har du köpt den och vad fick du ge för den?

• Fröken Skruttis

Sitter lite i samma sits. Bred slät förlovningsring och tycker nu att ingenting alls passar till! Jag tror inte vi tänkt så långt när vi förlovade oss att vi faktiskt skulle gifta oss i framtiden. Nu passar ingenting. Jag funderar på att byta ut förlovningsringen nästa år när vi gifter oss. Tänkte nog då att min sambo skulle ha något maffigt på fingret och jag ha samma storlek.

• Jelena81

Jag har 6 mm förlovningsring och 3 mm vigselring med halvallians på ovansidan och på ena kanten. Funkar bra trots att jag har små händer

• Jelena81
    Purple skrev 2012-08-04 16:15:44 följande:
    Åh det är en sån vigselring jag letar efter!
    Kan det möjligen vara denna; www.nordstansguld.se/butik/zoola-briljant-all...
    Nej det är det nog inte, jag hittade den på David Harper i Stockholm. Den var dock helallians där och det ville jag inte ha, jag har även lite större stenar på kanten för att matcha min förlovningsring. :)
  • Purple

Får man fråga priset på den?

• Jelena81
    Purple skrev 2012-08-13 14:43:28 följande:

Får man fråga priset på den?

den kostade ca 17000, jag är jättenöjd med den:)
  • Tok kär Annki

Min förlovnings ring är 7 mm med 7 diamanter som bildar en stjärna. Min vigselring är 3mm med en diamant på. Båda ringarna är raka i modellen och passar perfekt ihop. Jag älskar mina ringar. Hjärta
    Tok kär Annki
  • m2012

Här är mina nu :)
    6 mm förlovningsring och 2,5 mm vigselring

• Shining

Mitt råd är att du går till butik och provar, provar, provar Beror på hur långa fingrar du har och hur du tycker det känns på handen. Känn in helheten hur det känns...är den "du" osv...

Mina ringar är båda Schalins, förlovningsringen är slät  5mm och vigselringen 3mm med tre stenar. Jag hade bestämt mig för en 4mm Alliansring som vigselring med 7 briljantslipade diamanter "bling bling" säger jag bara ... glad i hågen traskade jag till guldsmeden för sista provning men väl där står jag med ringen jag valt i min hand och så dras mitt öga till en annan ring, jag kunde inte sluta titta på den så jag tog upp den och tänkte "prova kan man ju" ... oj ja! Det var ju den jag skulle ha! En 3mm med tre prinsesslipade diamater, lite diskretare "bling bling", några flera slantar men å, alldeles, alldeles underbar

• MagnusFru

Jag har 6 mm bred förlovningsring och 3 mm bred vigselring och det är så snyggt trots att jag har korta fingrar. Och jag gillar att det är "mycket ring" på fingret och jag kan böja fingret utan problem. Jag vet att en del tycker att man inte ska ha breda ringar på korta fingrar men jag vill att det ska se "rejält" ut och det gör det

Svar på tråden Bred förlovningsring, hur hitta vigselring?