Inlägg från: MalinÄlskarAndreas91 |Visa alla inlägg
  • MalinÄlskarAndreas91

    Dåligt samvete:(

    Hej:)
    För ett par veckor sen fick jag veta att min bror är inte den han var innan, han förändrades till en sämre person.
    Han flyttade upp till jönköping och startade ett företag med en kompis, vilket var helt ok. Men när hans dåvarande tjej kommer hem till min mamma och är helt knäckt vet jag inte vad jag ska göra.
    Han har suttit och planerat en massa saker som är så hemskt så jag vet inte vad jag ska bli av.
    Men nu för någon dag sen sa min mamma till han att han får inte komma på mitt bröllop, det var vad jag sa till henne också, vill ju inte ha en sk tjuv på mitt bröllop.
    Eller en som inte ens vill ha kontakt med mig ?
    Men när mamma sa att han blev jätteledsen när hon sa de till han fick jag SUPERDÅLIGT samvete och får ingen helst kontakt med han och förklara någonting.

    Självklart vill jag ha min bror där MEN han är inte den jag växte upp med längre.
    Vill bjuda han men är rädd att hans fd inte kommer då:(
    Hjälp

  • Svar på tråden Dåligt samvete:(
  • MalinÄlskarAndreas91

    Är jag dum om jag inte bjuder han ?

  • MalinÄlskarAndreas91

    Jag vet inte riktigt.
    Jag vet bara att jag är besviken på han och vill inget hellre än att han ska närvara.
    Har inte FB, sms blir svårt då hans fd spärrat hans tel och jag har inte hans nr, Mejlat ha jag gjort men tror inte att han har internet och kollar sin melj så där ofta.
    Men ska fråga mamma om hans nr men hon vill inte ge ut det då han har sagt nej :( tråkigt att min bror har så ont av mig och ändå vill jag ha han där.

  • MalinÄlskarAndreas91

    han har planerat rån mot en äldre på 80 år. På alla henes kontanter och mer där till. Och pratat ont om mig till sin föredetta tjej. Vad hon sa till mig men jag vet inte vad jag ska tro.

  • MalinÄlskarAndreas91

    Jag har bestämt mig och han ska få komma.
    vill gärna ha en utav mina äldre bröder där.
    Har två stycken äldre varav bara den ena kommer vet jag till nästan helt hundra.
    Den andra vill inte ha kontakt med vår mamma.
    Och pratar ytterst sällan med han, tyvärr.
    Är nog 8 år sen jag såg han sist.

    Den andra oavsett vad han gör eller inte gör så är han min bror och har alltid funnits där för mig även om vi ibland bråkar.
    Och jag tror inte att han ens skulle få för sig att göra det men dock vet jag inte vad jag ska tro.
    Hans föredetta kan nog överdriva lite ska jag vara ärlig tror jag inte på henne om vad han skulle ha sagt till henne.
    För att den ena stunden skulle han ta pengarna för att köpa ett fint smycke till mig och andra så var han sur på mig.

    Är så kluven om vad jag ska tro men vill helst av allt tro på min storebror som jag ändå har vuxit upp med.
    Och tjejen är bara en gammal vän till mig.

  • MalinÄlskarAndreas91

    Jag kan även säga att jag inte har anmält detta utan överlåter det till hans ex då hon vet mer än vad jag gör.
    Hon har sett mer och allt.
    Jag förstår bara inte varför han HUX FLUX inte vill ha kontakt med mig.
    Det kom ju precis isåfall.
    Innan han bytte nummer hade vi normal kontakt.
    Vi träffades för ngn månad sen och vi pratade och han visade bilder på det han byggde och allt.
    Han berättade om sitt jobb och sen kom detta då blir jag så besviken så jag vet liksom inte alls längre vad jag ska tro om min bror.
    Han har alltid funnits där för mig och stöttat mig. Självklart har vi bråkat och enligt hans ex ska han va sur på mig för ngt som hände för mer än två år sen.
    Något jag vet om min bror är att han är långsint men inte så långsint.

  • MalinÄlskarAndreas91

    Jag håller med dig Aleta, Men eftersom att jag bara vet vad min brors ex sa så kan jag inte anmäla det. det är hemskt jag vet men jag tror inte att han heller skulle genomföra det han planerade. Att planera är en sak genomföra en annan. Hör jag på något sätt att han gjort det då anmäler jag. Men inte hört mer. + min mamma är på besök hos han och håller ett litet öga. Tror inte att du vet hur det känns när din egen bror planerar sådant.

    Jane, jag måste säga att jag har varit lite våldsbenägen mot min mamma och min pappa men också fått svar på varför efter ca 18 år i det helvetet.
    Bråkade med mamma och pappa nästan varje dag ( har adhd) har mått skit för allt jag gjort mot dom och ångrat vartenda slag mot min mamma och min pappa.
    Min bror och jag pratade om det och han förstod när han såg papperna jag fått från läkarna som gjorde min utredning då fattade han också.
    Men att han nu har mage att sitta och säga så fattar jag inte och vet fan inte vem utav dom jag ska tro på längre.
    Men kan säga att jag uppskattar om min äldre bror kommer.
    Har två st varav den ena jag inte har pratat med eller träffat på snart 10 år.
    Dom är dock bara halvbröder men Marcus betyder allt.

  • MalinÄlskarAndreas91

    Jo och bjuder jag han inte så vet jag att han blir ledsen.
    Han har ju verkligen sett fram emot att få se mig vigas. Så det blir så oavsett vad han gjort eller inte gjort :)

  • MalinÄlskarAndreas91

    Däremot har jag en annan  äldre bror som jag inte har träffat på snart över 10 år.
    Han bjuder jag inte och där har jag INGET dåligt samvete :) För jag tycker att kan han inte höra av sig, komma hem till mamma och träffa sina yngre syskon då har han inte på mitt bröllop att göra.

    Lite ångest finns alltid för han är trots allt min HALV bror men det känns inte så.

Svar på tråden Dåligt samvete:(