Pyttsan skrev 2012-02-02 21:19:13 följande:
Jag är faktiskt rätt lugn vad gäller budgeten, än så länge i varje fall. Vi har turen att ha många i bekatskapskretsen som lovat hjälpa oss gratis, så jag har kunnat stryka till exempel hår och naglar(ska inte ha några förlängningar eller så, men det är ju mysigt att hon vill fixa upp det jag ändå). Sen hittade jag ju klänningen begagnad och kärleken min är fast besluten att gifta sig i sin frack.
Jag har inte börjat kika på inbjudningar än, men kuverten kommer att vara av en fin gammal tapet som jag fyndat för 10kr/rullen.
Välkommen till tråden Daludd! Tycker ni har kommit en bra bit redan om ni har datum och inbjudningar, ställe och klänningar klara! Bra jobbat där!
Jag längtar efter att köpa skor! Vill ha ett par riktiga dansskor och röda. Tur att det finns tid kvar.
Lokalen vi tittade på ikväll var faktiskt en positiv överraskning! Det finns fullt porslin och glas, som faktiskt var riktigt ok, enkelt vitt, inga tjocka skolmatsalstallrikar.
Det var fräschare än jag trodde, förutom golvet i hallen och gamla platsmattor på toaletterna, men de skulle renoveras i sommar, så jag hoppas att de gör nåt åt golven! stolarna var dock såna där skolklass-stolar som man river sönder strumbyxorna på, men vi kommer att hyra klädda stolar. Det blir bara 10sek per stol. Det gör jättemycket åt rummet att ha klädda stolar men såna där stolsöverdrag har aldrig sett riktigt lyckade ut, i mina ögon.
Vi får se om vi tar den här lokalen, men den är i varje fall ett helt okej alternativ och bara 10min med buss från kyrkan, i närheten finns stugbyar, men det är lite för långt för promenad mitt i mörka natten, så vi får nog fixa buss från festen om vi slår till på den här. Nåja, skönt att ha ett alternativ i varje fall!
Skor var faktiskt det första jag köpte. Har köpt dessa
http://www.melodyshoes.com.hk/product_detail.php?mpid=37521d62b3f45b6a9f9c6a7ac2de8268R002R
Tänkte att det är skönt att ha "rätt" skor när jag tar mått etc för klänningen. Jag har redan bestämt vad jag ska ha för klänning... eller klänningar. Har bestämt mig för att ha två. En klassisk lång under vigsel och middag och sen byter jag till en festblåsa under dansen...
Vår festlokal fixar också allt... det är ju typ en restarang/spaanläggning så det blir ju lite dyrare men galet skönt att slippa fixa själv! Vi kommer inte ha öppen bar. Våra gäster får köpa det de själv vill dricka i baren, hur gör ni?
Nästa vecka är det bröllopsmässa här, jag och min älskade ska gå. För även om det känns som vi har bra koll på hur vi vill ha det så ska det bli härligt att få en överdos av bröllop. Kommer förhoppningsvis kännas mer på rikigt då. Vi pratade faktiskt om det imorse. Eftersom vi har så bra koll på vad vi vill så känns det som att allt går lite för enkelt... det känns inte riktigt på riktigt.