Oj oj..tänk att jag fortfarande är trött.. det gäller också min man (aaaaaaah min man!!!) :)
Det känns så skönt att kunna vara i hotellrummet och slappa - titta på min ring och njuta av varandra.
Tänkte berätta lite kort om vår dag. Jag skulle kunna skriva en hel bok men jag ska försöka begränsa mig lite..
Vi hade vårt bröllopsfest på FågelbroHus på Värmdö - jag, min man och en av mina tärnor åkte till FBH dagen innan - på fredagen för att förbereda lite och kunna njuta av en lugn kväll - blev dock kanske inte så.
Min man blev lite nervös kvällen innan och hade visst glömt bort stegen till bröllopsvalsen hehe.. då fick även jag lite panik! Vi fixade med festprogram - bordsplaceringsdekorationer och dans fram till kl. 12 på natten. Sedan var det dags att försöka sova. Frisören, min mamma och mina tärnor skulle komma kl. 8 så det skulle inte direkt blir någon sovmorgon.
När kl. ringde kl. 7 var jag sååå trött - jag hade inte sovit så djupt heller - det var så mkt som snurrade i skallen. oj oj oj. Mest var jag lite orolig över vädret. Det var mulet men uppehåll på morgonen.
Det här med att göra sig i ordning var hur kul som helst - fotografen var också på plats. Allt gick så fort och jag försökte njuta så mkt som möjligt av varenda sekund!!
Innan vigseln var min man väldigt nervös - JÄTTENERVÖS! Vi hade valt alternativet att vi själva säger löftena i kyrkan - och inte den versionen där prästen läser upp orden innan - min man inbillade sig att han inte skulle komma ihåg vad han skulle säga.. trots att det "bara" är fyra meningar hehe.. men det gick bra!
När jag var på väg in i kyrkan och jag såg alla fina människor stå där brast det för mig och tårarna rann - lyckotårar naturligtvis men jösses vilket känslorus!
Och jo, det regnade heeeeela dagen - från och med det att vi skulle fotas innan vigseln - vi hann ta de flesta kort iofs.. men sen regnade det.. och vilket regn sen då. Så fort vi klev utomhus regnade det kändes det som! När vi satt i bilen på väg till lokalen från kyrkan regnade det så mkt att det kändes som att bilens tak skulle ge vika - och så åskade det också.. men men.. :)
Allt blev hur som helst väldigt väldigt fint! Alla var så glada och vilken fest vi fick också. Vår DJ var perfekt! Det blev en salig blandning av salsa, merengue, house, gamla hits och svensk pop! Vi hade även uppträdanden med peruanska danser vilket alla uppskattade.. med vi menar inte jag min man och jag utan vi hade hyrt in en grupp som kom och dansade för oss. I Peru har man även ett inslag som heter "den galna timmen" - vilket betyder att man sätter på en massa snabb musik - tar in en massa ballonger, masker och visslor och serpentinspray - det blir karnevalstämning - detta tyckte alla var himla kul!!
Jag önskar jag kunde göra om den här dagen - allt var så fantastiskt - vi fick i sista sekunden tag på en kompis till en kompis som kunde vara med och filma - så vi ska se vad vi fick med.. :)
Alla fina människor vi känner, alla fina tal som hölls under kvällen - alla sa att allt vi hade gjort var så fint. Allt kändes helt underbart!
Bilderna från fotografen kommer att dröja ca. 1 månad.. vet inte hur jag ska klara det! haha! men här kommer några bilder som min svåger tagit! :)