Oktober 2012
Jag har letat lite i vanliga affärrer. Men jag hittar inget snyggt i min storlek. Jag får väl beställa över nätet.
Vi knåpar för fullt med bordplaceringen, är sjukt mycket svårare än man tror.
Igår satte vi oss ner och skrev en lång lista på allt vi vill, måste och gärna skulle vilja hinna med innan bröllopet.
Till helgen är det menyprovning och sedan rullar allt på snabbt. Har två lediga helger innan bröllopet så det krävs lite planering just nu :)
Vi har provätit menyn idag. Mina föräldrar i mina blivande svärföräldrar var med. Tror faktiskt att det här kan bli riktigt bra. Vi hade massor av synpunkter och justeringar som vi ville göra. Men jag somnar ikväll med en skön känsla - 48 dagar kvar... Jag längtar!
Jag har precis varit och beställt blommorna. Brudbukett, tärnbukett och en liten hårgrej till näbben.
De fick fria händer... eller jag hade skrivit ut massor av bilder som jag sedan kommenterat, typ vad jag gillade med just den buketten. Allt för att ge floristen en känsla av min stil Gav också bilde rpå min klänning och styling.
Men som sagt, annars fick de fria händer. Ska titta in en vända i september för att se så de inte har några frågor. Känns lite nervöst men samtidigt skönt.
Cirka 1500 kr gissade de att buketten skulle kosta, är inte det dyrt för en handbunden bukett när de får fria händer, tänker att de borde kunna använda säsongens blommor då vilket borde sänka priset. Men samtidigt så kände jag bara att jag inte orkade förhandla. Jag har förhandlat och fixat och trixat med precis allting. Jag kände bara att detta var en sak som jag bara ville ha fixat.
Hur går det för er? Har ni bestämt blommor?
UPS!!!
Jag har visst blivit med klänning... ingen.
Har ju en fantastisk klänning hemma i garderoben som jag ska fixa hos skräddaren i september. Men e-bayfingret slant lite och vips kommer klänningen få en syster. Potentiellt kan detta betyda bekymmer. Tänk om den också är underbar.
Det var som sagt inte riktigt meningen. Känns som att klänningen kastade sig på mig :) Vi får se hur det blir. Inte säkert att den hinner bli klar, eller är fin, eller att jag hinner göra eventuella ändringar... We'll see!