Camilla837 skrev 2012-09-25 11:53:35 följande:
Allt har känts så himla bra och sen kom smällen
Fick idag reda på att fyra personer ifrån min sida nu inte tänkler komma. De har inte tänkt berätta det själva heller utan får reda på det ifrån mina föräldrar.
Vi har redan gjort färdigt båfe festprogram och bordsplacering med tavla
är Ju inte många dagar kvar!
Grejen är den att jag inte har så stor släkt eller så många nära vänner. Nästan alla gäster kommer ifrån min M2b familj och vänner.
Detta är något jag tycker är jättejobbigt och det blev inte bättre när jag förlorar 4 gäster. Har ju inga alls känns det som.
Varken mina föräldrar eller min m2b fattar varför jag blev ledsen för det här. Är det verkligen så konstigt? Vi har tusen saker att göra nu de sista dagarna och det var så skönt att bordsplaceringen som vi redan gjort om 4 gånger! var färdig. Har ingen lust att göra om festprogramen heller. Överdriver jag?
Man måste väl få lov att vara ledsen?
Förlåt om jag gnäller, behövde bara någon som lyssnade. Detta får nog lägga sig i någon dag så får jag ta nya tag sen!
*usch* Jag hade också brytit ihop tror jag. Alla är ju viktiga och man vill ju ha alla nära runt sig den här dagen.
MEN, ta ett djupt andetag. Jag tror att man blir mer ledsen, arg, upprörd, stressad just nu. Alla känslor är liksom som i kvadrat. Iallafall är det så för mig. Och det är nog nerverna.
Självklart är det jättetråkigt att dina nära inte kommer vara med. Det suger verkligen att de avanmäler sig så sent. Men återigen... ta ett andetag.
Jag tror det är viktigast för oss soon-to-be-brudar att försöka hålla fokus på vad som är viktigt. (Och nu förringar jag inte dina känslor Camilla837, jag hade som sagt också blivit ledsen.) Men jag tror att i bröllopskaoset är det lätt att snöa in sig på detaljer och väder och dekorationer och grejer. Det är ju inte det som kommer göra denna dagen.
Alla vi i denna tråden har haft en stora turen att hitta våra drömmars man/kvinna och om bara några dagar/veckor kommer vi att gifta oss. Hur coolt är inte det? Alla vi här inne gör det på lite olika sätt och sådär. Men det är ju faktiskt det som är kärnan i det hela. Om inte alls lång tid ska vi gifta oss. STrunt samma om någon blir sjuk, inte kan komma, klänning får en fläck, maten inte blir som vi tänkt oss, om det regnar.... Vi kommer äntligen få den vi vill ha.
Men Camilla837 - alla styrkekramar till dig!