Åh, jag känner likadant! Bara vi hittade rätt plats, ringde prästen och spikade datum snart!
Stället vi var och tittade på var underbart. För ett sommarbröllop...Det är en stor gammal ladugård, omgjord till festlokal, med restaurangkök och allt. Men det finns bara utedass och man sitter på bänkar. Vi kan såklart hyra stolar, som vi tänkt, men då ryms inte alla in, stolar tar ju rätt mycket mer plats. så tar vi det här stället blir det kanske inte lika högtidligt som annars. Det är inte ett ställe man har släp på klänningen och frack, så vi får tänka om lite. Men det skulle gå att göra hur fint som helst och ställa till med ett rackarns kalas där!
Dock blev det väldigt oklart med priset, så vi måste se.
Det känns som om vi har 2 alternativ nu, men inget klockrent. 3mars ska vi och titta på ett ställe till, också det en ladugård. Så det verkar som om vårt bröllop blir i mer ruffig stil än vi först tänkt, men jag tror det kan bli jättebra ändå! Till detaljerna finns det ju tid ännu.
Min käresta vill inte ha någon vigselring och jag är nästan säker på att jag vill ha en smal, smal halvallians i vitt guld. Bara en liten glitterremsa till min ganska breda släta vitguldsring. Alternativt en tunn ring med bara en rund, nerfälld sten i. Jag jobbar mycket med händerna och vill absolut inte ha några fattningar och stenar som sticker upp.
Jag börjar dock känna att jag ska ringa runt och förhandsboka de här ställena, så att vi säkert får nånting vi vill ha. Och be sambon ringa prästen.