Inlägg från: Camilla837 |Visa alla inlägg
  • Camilla837

Oktober 2012

Min ring blev underbar:) Har haft svårt att välja ring och vart tipsad om att designa en egen. Nu är jag jättenöjd. Längtar efter att få bära den!

Idag ska vi åka upp till lokalen på Björkö och träffa bröllopsfixarna:)

• Camilla837

Vi har anlitat fotografens vän för att göra brudbuketten, 2 tärnbuketter, 2 corsage och en bukett till brudnäbben.
    Hon har fått fria händer bara det följer temafärgerna och så vill ja ha en droppformadbukett. Allt skulle kosta 2300:- 

• Camilla837
    caruba skrev 2012-08-19 20:44:02 följande:
    sån fina. =0)
    Tack så mycket:)
  • Camilla837

Någon som har funderat på sminkningen? Ska på provsminkning på Lördag och är så kluven när det gäller villket typ av sminkning jag ska ha. Har ganska mycket smink annars och vill ju känna mig som mig själv. De runtomkring tycker att jag ska köra på en nartulig makeup.

• Camilla837
    Pyttsan skrev 2012-08-22 22:29:43 följande:
    Men hur blir det i ett bord med fem pers? Ser det inte framför mig. Obestämd

Jag ska sminka mig på samma ställe där jag klipper mig. Har aldrig träffat människan förr, ska på provsminkning den 5sep. Jag vill absolut ha diskret sminkning då jag inte sminkar mig annars, men jag tycker det är galet läckert med knallröda läppar! Bara inte på mig.. Är mest nojig över att jag har mycket fräkar och vill att de ska synas. Vet inte hur de gör, men jag skulle känna mig väldigt spacklad om de inte syns.
    Jag har med mycket fräknar och det skulle krävas många lager foundation för att täcka dom. Förstår att du vill att de ska synas. Skulle ju vara som man har fått ett hellt nytt ansikte annars. är ju så van vid dom. Sen tycker ajg de är väldigt charmiga medGlad Ska på provsminkning imorgon så får se hur resultatet blir. De är ju profesionella så det ska nog gå bra. Har bestämt mig för att prova både en neutral sminkning och en med lite mer ögon.
  • Camilla837

Ca 40 dagar kvar nu! Jag börjör bli ordentligt nervös. Kan inte sova längre, vi har ju så mycket som ska göras.
    Ni andra som ska gifta er runt samma datum (6 oktober) Hur mycket har ni kvar? Har ni träffat prästen, provat klänningen? Tänk om den inte passar! 

• Camilla837
    lillama skrev 2012-09-08 11:35:25 följande:
    Ååå va kul för dig, Tokig : )

Ååå va fint de blev caruba. Tror inte bli blir någon möhippa/svensexa här heller.
    Säger som dig, skönt samtidigt som man vill ha de.
    Men vi har 2 barn och vem ska ta dom när vi e borta. Vilka ska dra iväg oss på saker.
    Vi har bara för släkten och en barndomskompis till sambon och en till mig. Dom flesta har små barn så de e ju inte så lätt. Ja e lika glad för de : )
    Är samma här. Vi har med två barn en på bara 5 månader. Alla helger fram till bröllopet är typ bokade. plus att flera av de tjejer som är inbjudna på bröllopet har fått små precis nyligen. Min M2b ska däremot ha svensexa. Den är planerat till nästa helg. Gör inget om inte jag får någon, är glad för honom skulle. Lite spännande,nyfiken på vad som ska hända då jag inte fått någon information alls om det. Vet bara att de kommer runt nio på morgonen och tar honom.

Vi har nu träffat prästen. Hon var jättetrevlig och vi fick göra precis som vi ville. Vi har komit fram till att jag ska gå in med min pappa då min m2b vill stå där framme när jag kommer in. Alternativet var att jag skulle gå in själv. Är dock lite nervös för att jag ska snubbla på mina nervösa fötterObestämd  Hade gärna gått in med min mamma då jag står henne väldigt nära. Detta är inte möjligt då hon har ms och inte kan gå så bra. Skulle  va jag som fick stötta henne i så fall. Kanske vi båda skulle legat på golvetTungan ute

Var även och träffade frisören samma dag, han var helt underbar. Ska dit igen på tisdag och klippa mig och färga håret.

Hur går det med era nerver? Jag vet inte om jag riktigt fattat att det inte är så långt kvar nu. Kommer nog slå till veckan innan. Vi är duktiga på att skjuta på saker här. Vi satt och tittade igenom allt som var kvar att göra igår och listan blev väldigt lång. Nu har vi gjort upp en plan vecka för vecka. Får vi se om vi kan hålla oss till den bara. 
  • Camilla837
    lillama skrev 2012-09-20 12:17:01 följande:
    åå du har möjligen inte lust att dela me dig av den mallen till miG?
     jag har en mall i word, vet dock inte hur man får upp den här.
  • Camilla837
    Tokig skrev 2012-09-21 12:44:14 följande:
    Du får maila den till lillama.
    Men kunde inte bifoga i meddelandet.
  • Camilla837
    lillama skrev 2012-09-22 21:00:57 följande:
    Hej!
    Maila gärna till min mail..
    MalinNilssson@hotmail.com (glöm inte 3 s i nilssson)
    Har mailat det till dig nuSkrattande
  • Camilla837

Jag blev möhippad i lördags?
    Trodde inte alls jag skulle få någon och speciellt inte den här helgen eftersom min m2b var borta och jag hade hand om vår dotter på 6 månader.

Klockan 9 på morgonen så ringde det på dörren och där stod tjejerna och svärmor som skulle ha hand om min lilla prinsessa.

Jag fick champange och fralla, en påse med saker som jag skulle ta på mig. det var slöja, en prinsesskrona,rosa klänning. strumpeband mm. Sedan vart jag tillsagd att gå och sminka av mig!

Sen bar det av till stan där jag fick mitt första uppdrag vilket var att gå runt till killar och be dem sminka mig. En kille för varje sak. Jag som är lite blyg fick häla i mit ordentligt med alkohol innan jag vågade. Sen när jag väl komigång gick det jättebra och snygg blev jag? Knallröd om läpparna och kinderna.

Nästa uppdrag gick ut på att jag skulle nypa killar i rumpan. Detta gick med galant och fort så fick fortsätta med att sälja min atograf för 5 kronor. Fick ihop 105 kronor så blev en del att skriva.

Sen bar det vidare till sjukhuset och jag undrade självklart vad jag skulle göra där. Fick höra att jag skulle bli inlagd... hehe.

Det blev jag inte uten det var en lektion i zumba som stod på schemat och lite lunch.
    Aedan fortsatte det till ärstagård där det blev femkamp och väldigt blött. Fick köra skotkärra på en planka över en damm. Jag låg ju mest i dammen!
    Efter det så ångbastade vi och bada. Blev en hel del tjejsnack här:)

När detta var färdigt så fortsatte vi till en av tjejerna där det blev middag, kareoke och utfrågning. Framemot 24.00 så fortsatte vi ut och jag var hemma ca 04.00.

En underbart lyckad dag och kväll! 

• Camilla837

Allt har känts så himla bra och sen kom smällenRynkar på näsan

Fick idag reda på att fyra personer ifrån min sida nu inte tänkler komma. De har inte tänkt berätta det själva heller utan får reda på det ifrån mina föräldrar. 
    Vi har redan gjort färdigt båfe festprogram och bordsplacering med tavlaRynkar på näsan är Ju inte många dagar kvar!

Grejen är den att jag inte har så stor släkt eller så många nära vänner. Nästan alla gäster kommer ifrån min M2b familj och vänner.

Detta är något jag tycker är jättejobbigt och det blev inte bättre när jag förlorar 4 gäster. Har ju inga alls känns det som.

Varken mina föräldrar eller min m2b fattar varför jag blev ledsen för det här. Är det verkligen så konstigt? Vi har tusen saker att göra nu de sista dagarna och det var så skönt att bordsplaceringen  som vi redan gjort om 4 gånger! var färdig. Har ingen lust att göra om festprogramen heller. Överdriver jag?

Man måste väl få lov att vara ledsen?

Förlåt om jag gnäller, behövde bara någon som lyssnade. Detta får nog lägga sig i någon dag så får jag ta nya tag sen! 

• Camilla837
    csq skrev 2012-09-24 23:16:41 följande:
    Hej på er! Jag freakade ut lite idag när jag skrev till avlägsen vän att " jag gifter mig nästa vecka" nästa vecka? NÄSTA VECKA??? Det är ju helt sinnessjukt!! Fram tills nu har jag varit rätt så cool och verkligen njutit av förberedelserna till bröllopet, men nu slog PMS blandat med nästa-vecka-hets till och jag är INTE lugn! Dessutom råkade en stackars kollega säga till mig att "du är inte en sån där som känner att hon måste vara i toppform till bröllopet". Vafan?! Säger man så? Var så dumt sagt att det blev komiskt. Fy fan va klantigt sagt eller?! Även om jag är ett monster när jag har PMS så är jag egentligen rätt nöjd med att det kommer nu. Är egentligen perfekt timing, har hållit på och köpt menstabletter som ska flytta fram och bak mensen eftersom jag absolut vill vara mensfri, men nu verkar det ju ordna sig. Har ni oroat er för det? Eller tycker ni inte att det spelar ngn roll? Nu är det verkligen upploppen och vi har inte så mycket kvar att fixa. Är verkligen imponerad av er som fixar mat själva! För er blir det intensivt veckan innan kan jag tänka. Vår största grej som vi har kvar är bordsplaceringen som just nu känns oöverstiglig. Suck. Men annars tror jag att vi typ är på banan. Jag har börjat kolla väderleksrapporter. Men mest kommit fram till att man inte har någon aning. Idag har de ändrat prognosen typ 10 ggr, så det är väl bara att smälta att det blir som det blir. Härligt blir det nog oavsett väder ;) Godnatt från pirrig C!
    Var kan man titta vädret så långt fram?
  • Camilla837
    Tokig skrev 2012-09-25 13:34:34 följande:
    SMHI och vy.no har 10 dagar fram iallafall...

Tack:) Så hjälpsamma ni är! Ser väldigt regningt ut.
  • Camilla837
    Tokig skrev 2012-09-25 13:53:19 följande:

Kommer bli toppen väder ju :) - 11 grader och solsken.

Klart.se hade 14 dagars prognos.
    Det såg bra ut, Inget regn? Tack för förståelsen för min reaktion när jag fick återbud. Sen håller jag med dig, det viktiga är ju att jag får den jag älskar. Det känns mycket bättre nu när det har lagt sig lite:)
  • Camilla837
    csq skrev 2012-09-25 18:12:08 följande:
    Hej Camilla837!
    Jag förstår dina känslor och skulle själv bli upprörd i samma situation. med det sagt så tror jag att vi nästan-brudar får försöka komma ihåg att tiden fram till och under bröllopet är extra emotionell. i alla fall jag är verkligen kälslosammare än vanligt, åt alla håll. Så du får försöka observera känslan och tillåta dig vara ledsen, men samtidigt försöka tänka på att du sökert tar det hårdare nu än vad du dkulle ha gjort i "vanliga" fall. och självklart kommer ditt bröllop bli helt underbart fantastiskt i alla fall!
    Sen suger det att behöva jobba om bordsplacering osv!!! det förstår jag verkligen! när man pratar med tidigare brudpar så tycker jag det verkar som att sena återbud är det som retar upp folk mest av allt innan bröllopet, förutom eventuell besvikelse så genererar det massa jobb. men det verkar tyvärr även vanligt, så man får väl bara ta tag i det om det dyker upp. men upprörd har man rätt att vara! men försök att inte låta din påverkas allt förmycket. kan vara uppfriskande att bli ordentligt ilsk ibland =) och mycket bättre än att bli ledsen.
    kram!
    Tack! Man mår så mycket bättre när någon lyssnar och säger att det är okej att känna det man gör!
    Det har lagt sig nu, är glad och lycklig över att jag ska få gifta mig med den jag älskar och att de nära och kära som vill närvara kommer vara där. Spelar ingen roll hur många det är utan huvudsaken är ju att de som är med vill närvara när vi äntligen blir gifta. så som jag har längtat! 
  • Camilla837

Fy vad jag är nervös! Vi ska snart åka och hämta klänningen och de övriga kläderna. Fick fakturan på alla köpta och hyrda kläder och fick nästan en chock!  Detta bröllop har på något sätt lyckats bli mycket dyrare än vad vi har räknat med.

Men nu skiter vi i det och njuter av att vi snart ska GIFTA oss!

Imorgon bär det av till Björkö för att fixa i lokalen och övernatta på hotellet.

Idag ska det packas. handlas lite godis, öva på dans ( vi har gett oss på utmaningen att dansa chacha) och tal.
    Tror inte det är något mer. Jo favours ska läggas ner i sina påsar 

• Camilla837

Nu har vi fått bilderna från fotografen:)

Svar på tråden Oktober 2012