Inlägg från: KochM |Visa alla inlägg
  • KochM

Oktober 2012

Skulle möteslokal föräldrar som hade fixat släpkärra vid min lägenhet kl 9. Närbild kom in i lägenheten hörde jag att någon kom från sovrummet. Det var en bekant som kör mc och han sa att det inte skulle bli någon flytt för det var annat planerat för mig. Hade åkt dit osminkad och mådde inte helt bra, dessutom helt inställd på flytt, så blev lite överraskad. Men det var bara att dra på sig skinnjacka och hjälm och hoppa upp på hojen. Har aldrig åkt förut, men det var jättekul! Blev avsläppt på Stortorget där nio tjejkompisar rusade fram. Kul att så många kunde vara med. Sen blev det en andra frukost på ett café. Efteråt åkte vi vidare och fick prova på linedance. Det var jättekul! Sen satt vi ute i solen och pratade. Jag fick skriva en kärleksdikt med kylskåpspoesi-ord till min blivande man. Så åt vi pastasallad till lunch. Under hel dagen fotades jag stylad efter olika Carola skivomslag. Har alltid gillat henne så de körde på det temat. De hade lyckats få ihop kläder som liknade hennes till 12 omslag (antar att det kan bli en almanacka). De sminkade och fixade frisyrer också. Så det ar bara att posa! Blir spännande att se hur det blev. Sen åkte vi vidare hem till en tjej som hade kurser i lera. Blev jättefina grejer som ska brännas och glaceras innan vi får dem. Sen åkte vi hem till en av tjejerna och åt en massa gott. Gjorde ett Carola musikquiz också. Sen fick jag en liten present främjar och enkel något de köpt som de tycker passar mig. Jag fick gissa vem det var i från och sedan berättade de varför de valt saken. Fick fina saker och värmande ord. En fantastiskt mysig dag med fina vänner som planerat en dag som passade mig perfekt! Då var det avklarat! Hoppas ni andra får en lina bra dag!

• KochM

Är bra att läsa texten innan man trycker på posta inser man! Iphonen ändrar en massa ord. Ja, ja hoppas ni förstår. Styckesindelningen försvann visst också...

• KochM

Vi ska träffa vår fotograf 1/10 och göra en provfotografering. Det ingick i paketet. Ska bli spännande! Då ska vi prata igenom dagen också och bestämma exakt var vi ska fota ute. Killen som skulle filma vigseln och festen meddelade här om dagen att han ska åka till Island och jobba så han kan inte vara med. Måste försöka hitta någon annan nu...

• KochM

Ska på bröllop idag! M2bs kusin gifter sig. Har precis hjälpt till att fixa det sista i festlokalen. Ska bli fantastiskt roligt och samlar inspiration och idéer. Just nu vräker regnet ner men det är några timmar kvar... Ska hem och äta lunch, fixa lite och byta om innan det är dags. Om 3 veckor är det vår tur! :)

• KochM
    Tokig skrev 2012-09-25 13:45:55 följande:
    Jag vill bara bjuda er på ett klipp. Jag blir gråtmild och lycklig varje gång jag ser det. Snart är det vår tur!

"Du som ser ut som du har någon kär Så våga att visa hur lycklig du är Ta vara på stunden så mycket du vill Så stannar den kvar lite till" Lyssna... känn efter... den sången är till oss!

Blir alldeles tårögd! Den är så fin och barnen är så söta! Mycket kärlek i luften!
  • KochM

Har precis varit och testat klänningen igen efter att de sytt om lite. Ska justeras lite ytterligare så blir en ny test nästa vecka igen. Testade med ny bh och smycken idag och det kändes bra. Slöjan de beställt hem var också fin. Nu ska mamma, jag och m2b iväg och titta på församlingshemmet bredvid kyrkan där vi ska ha vigseln. Ska ha lite fika där innan vi åker vidare till festen.

• KochM

I morse 8.15 fick m2b en sms biljett från SJ till Mariestad 9.50 strax efter kom ett sms med instruktioner om vad som skulle packas ner. Visste att det skulle bli idag, men inte så mycket mer. Så vi fick gå upp och göra oss i ordning och packa. Skjutsade honom till tåget och mötte sedan två av mina bröder och två kompisar som smög runt och försökte fota i smyg. De skulle sedan åka efter i bil. Hoppas han får en lika bra dag som jag hade. Tror han kan få råka ut för flera pinsamheter än vad jag fick som bara hade en massa mys, men det fixar han! ;)

• KochM

Idag har vi varit och träffat fotografen. Gjorde ett schema för bröllopsdagen och provfotade. Ska bli spännande att se hur det blir! Sitter nu och grejar med egna tepåsar som ska fyllas med något gott lösviktste. M2b som är kaffedrickare har beställt hem "finkaffe" så då ville jag som tedrickare också ha lite extra. Har ju inget annat för mig ändå... ;-P Men det blir fint så hittills är jag nöjd. Min snälla jobbarkompis har lovat att hjälpa till med att fylla dem åt mig sen. Supersnällt!

• KochM

Å så fint Tokig! Gulligt med lilla hälsningen i kuverten.

• KochM

Det börjar verkligen dra ihop sig för många av er! Så spännande! Har ju en vecka kvar jag. Känns nära det också, men inte om man jämför med er. Lycka till med sista fixet och försök att njuta!

• KochM

Här är tepåsarna jag pysslat med. Limmade hjärtan på snörena. Sen erbjöd sig min jobbarkompis att fylla dem så har köpt tre favoritteer med lite kärlekstema. Är själv tedrickare så då är det lite extra angäläget med lyxigt te. M2b har beställt finkaffe från min bror som är barista så lite rättvist ska det väl vara ;)

• KochM

Måste ju visa de söta nallarna också. Var runt i massa butiker och letade efter små nallar att ha som bordsplacering till de fyra bebisarna som kommer. Vi har köpt vita trähjärtan som min kusin har skrivit namnen på. De vuxna får sina hjärtan på häftena och de fyra barnen som kommer får sina på varsitt paket inehållande en målarbok och färgpennor.

• KochM

Grattis Pyttsan! Så fina ni var! Gillar dina kuber Tokig! De var superfina!

• KochM

Här ligger jag kvar i sängen och drar mig men för flera av er är det den stora dagen och ni är förmodligen mitt i förberedelserna. Om en vecka sitter jag hos frisören så här dags! :) Vi ska ägna helgen åt att försöka hinna med det mesta av det vi har kvar att göra t.ex. köpa in godis, smink, sista servetterna, ordna med bordsplaceringstavla, fixa tackpåsarna till de som hjälper till på olika sätt och skriva checklistor. Hoppas ni får en fantastisk dag!

• KochM

Tack Tokig! Hoppas ni får det mysigt och får njuta av varandra!

• KochM

Bara två dagar kvar nu! Overkligt att det snart är dags. Ska iväg och fixa naglarna nu och sen iväg och duka i församlingshemmet där vi ska ha fika efter vigseln. M2bs familj kommer idag så de är snart på plats. Har lite småpyssel kvar att greja med ikväll sen. Tror vi ska ha koll på läget... Det ser i alla fall ut som om det blir sol! :)

• KochM

Tack! Vaknade idag med lite pirr i kroppen. Nu börjar det verkligen närma sig!!! Är inte så sugen på att ge mig iväg och jobba idag, men det är bara att ge sig iväg. Ska bara jobba till 12 i alla fall och sedan direkt till festlokalen för att duka och fixa. Våra föräldrar börjar innan vi kommer. Ska försöka hålla mina naglar fina bara... Är inte van med långa naglar så känns lite ovant.

• KochM

Jag har ju inte hunnit skriva något om vår fantastiska dag och visat några bilder, men lovar att det kommer. Blev en oförglömlig dag med alla nära och kära. Åkte till Teneriffa en vecka på tisdagen efteråt och fick njuta av sol, bad, god mat, mycket sömn och varandra. Nu har man hunnit landa lite i vardagen igen och allt rullar på. Så slås man av att vi är ju faktiskt herr och fru ibland och det är en underbar känsla! :)

Svar på tråden Oktober 2012