Oktober 2012
Skulle möteslokal föräldrar som hade fixat släpkärra vid min lägenhet kl 9. Närbild kom in i lägenheten hörde jag att någon kom från sovrummet. Det var en bekant som kör mc och han sa att det inte skulle bli någon flytt för det var annat planerat för mig. Hade åkt dit osminkad och mådde inte helt bra, dessutom helt inställd på flytt, så blev lite överraskad. Men det var bara att dra på sig skinnjacka och hjälm och hoppa upp på hojen. Har aldrig åkt förut, men det var jättekul! Blev avsläppt på Stortorget där nio tjejkompisar rusade fram. Kul att så många kunde vara med. Sen blev det en andra frukost på ett café. Efteråt åkte vi vidare och fick prova på linedance. Det var jättekul! Sen satt vi ute i solen och pratade. Jag fick skriva en kärleksdikt med kylskåpspoesi-ord till min blivande man. Så åt vi pastasallad till lunch. Under hel dagen fotades jag stylad efter olika Carola skivomslag. Har alltid gillat henne så de körde på det temat. De hade lyckats få ihop kläder som liknade hennes till 12 omslag (antar att det kan bli en almanacka). De sminkade och fixade frisyrer också. Så det ar bara att posa! Blir spännande att se hur det blev. Sen åkte vi vidare hem till en tjej som hade kurser i lera. Blev jättefina grejer som ska brännas och glaceras innan vi får dem. Sen åkte vi hem till en av tjejerna och åt en massa gott. Gjorde ett Carola musikquiz också. Sen fick jag en liten present främjar och enkel något de köpt som de tycker passar mig. Jag fick gissa vem det var i från och sedan berättade de varför de valt saken. Fick fina saker och värmande ord. En fantastiskt mysig dag med fina vänner som planerat en dag som passade mig perfekt! Då var det avklarat! Hoppas ni andra får en lina bra dag!