Oktober 2012
Kul o se klänning! Tycker det ser bra ut med färgerna Caruba, knepigt o få en helt annan än den som är tänkt, det är svårt med färger. Men de passar ju ihop liksom och är så pass mörk att den inte ser hudfärgad ut. Fint :)
Har själv svårt med färger just nu.
Vad i hela världen ska man ha för färg på blommorna?? Jag blir knäpp! Jag kan liksom inte välja en favoritfärg, för har aldrig fattat det konceptet. Är konstnär och har kanske annan syn på färg, men vadå favoritfärg? På vad? koppar, kläder, väggar eller golv eller blommor? Det går inte o säga en favoritfärg. Jag klär mig i svart mycket och har gärna röda detaljer, t.ex. klocka, naglar och headphones samtidigt. Har därför funderat på rött. Har också snygga röda skor som jag fick av min farmor nu då jag fick ett helt gäng klackskor av henne eftersom hon vid 82 inte längre kan gå i klack utan har rollator istället :)
Men är lite rädd för rött o vitt - tomte?? Är också lite rädd för rött o vitt för att det är så KLASSISKT liksom. Vad är det i en klassisk bukett? Röda rosor, nån blå blomma o brudslöja, inte sant?
Har ett pärlhalsband med ett lås på där det finns en blå sten i. Har därför tänkt blått, men har bara klacksko i typ marinblå, passar det? Ser de inte bara svarta ut?
Kan jag ha röda skor o annan färg i buketten ändå? Eller ser jag ut som en amerikansk flagga om jag t.ex. har blå blommor då?
åååh ångest!