Inlägg från: Pyttsan |Visa alla inlägg
  • Pyttsan

Oktober 2012

Äntligen ringde de från guldsmadsaffären med en offert på vad det skulle kosta att tillverka min ring! Nu är den beställd och de lovade ta in alla ringar veckan innan för att gravera och polera upp dem. Skrattande En vecka tar det bara, sen får jag komma in och kolla att den passar och blev som jag ville ha den! 

• Pyttsan

Hahaha, har inte ens tänkt på att det är 1 april idag. Undrar om jag har blivit lurad nåt än..Oskyldig Jag går på allt och är skitdålig på att luras. Kanske ska ringa svärmor och ställa in bröllopet.{#emotions_dlg.djavulsk}

Är jättenyfiken på er film!

Vi har äntligen fått in en bra offert från en av favoritkockarna som jag dessutom samarbetat med på flere bröllop. Skönt! Vi har stämt möte med dem för att diskutera mer, men i varje fall blir det billigare än med det andra företaget, och enklare!

Lite sångare har jag diskuterat med i natt också, var på frackfest med sambons herrkör. De är jätteduktiga, så jag hoppas att ett gäng vill komma och sjunga på bröllopet! 

• Pyttsan

Otroligt vacker kyrka! Påminner mycket om våra skärgårdskyrkor. Vi ska gifta oss i en stenkyrka från 1200/1800-talet, den är också fin och vi bor bredvid, men jag tycker de mindre kyrkorna är mysigare!

Vi har bokat catering, porslin, tårta och stolar idag! Hurra,  vad skönt det känns! Stora bitar i budgeten.Glad

• Pyttsan

Jag köpte en begagnad klänning i vintras, men har inte anlitat nån sömmerska än, det kommer att behövas sys in, men jag avvaktar lite. Brukar ändra i vikt lite under sommaren och nu har jag en unge som springer..

Däremot har vi inte köpt sambons kläder än, men jag tycker inte att det känns så bråttom än. Oskyldig  

Fast jag måste verkligen ta tag i inbjudningarna snart! Och vi måste spika gästlistan.

Har en klänning från usa, lightinthbox.com, fungerade bra att beställa därifrån, men det var flere år sen jag gjorde det.  

• Pyttsan

Skor har jag nästan glömt.Obestämd Men jag måste prova. Gillar dessa jättemycket! Eftersom det är grus och gräs på festplatsen tror jag det är skönt att inte ha klackar, möjligen har jag ett par till i kyrkan, men liten klack. Men jag tror de här ser glada ut på! Samtidigt tänker jag 1000kronor för ballerinas?!

• Pyttsan

De oranga skorna är från brandos. 

Puh! Sitter och svettas över inbjudningarna. Texten börjar finnas nu i varje fall..men typsnitt?! Hur tusan ska man kunna välja? Vi har ju ett ganska rustikt, ekologiskt och färgglatt bröllop. Texten får inte vara för krusidullig, jag vill att den nästan ska uppfattas som "vanlig" och enkelt, ganska ren. Men ändå inte se ut som ett vanligt dokument eller föredragnignslista. Drömmer Några heta tips?

Vad heter ert typsnitt Sirifisen? Det var fint, tycker jag! 

• Pyttsan

Jättevacker klänning Soahl! har svårt att tänka mig den med axelband, men hoppas vi får se bilder sen, kjolen och mönstret är ju underbart!Skrattande

Tokig, det är så härligt att allt trillat på plats för er! Det är verkligen meningen att ni ska gifta er nu. Glad Tycker det är trevligt med personliga häsningar, tidsdrygt och svårt att komma på nåt personligt till alla, men jätteroligt för gästerna! 

Jag känner också att mycket börjar vara på plats..men inbjudningarna, puh! Får inte alls ihop dem och har ingen bra plan ännu.  

• Pyttsan

Heja Daludd!! Skrattande vi har budgeterat för porto..men leta adresser, DET hade jag glömt! Vilket pussel innan allt kommer att vara klart! Satt precis och skulle beställa kartong till inbjudningskorten, just när jag skulle trycka iväg beställningen insåg jag att jag vill ju ha samma kartong till sångblad och programblad! Shit! Jag som just räknat ut exakt hur mycket jag behövde...nåja, tur jag kom på det innan jag beställde. Sen insåg jag att jag har typ en hel samling gamla tapeter som alla går i våra färger. Så nu slutade det med att jag inte beställde nånting alls, utan ska börja skära tapeter imorgon! Puh! Känner att det är långt kvar innan allt är gjort. Tur att jag gillar pyssel och det finns tid kvar! Oskyldig

Linda L: Vacker! Jag köpte nästan en klänning av samma designer! Glad

• Pyttsan

Vi har kyrklig vigsel och förhoppningsvis kommer en kompis att sjunga "utan dina andetag" av Kent, sambons favoritband. Han har grym sångröst, så för mig får han sjunga vad som helst!Drömmer

Eftersom jag är trumpetare kommer vi antagligen att gå in eller ut till Trumpet voluntary på trumpet+orgel. Har spelat den själv så jag hoppas att någon elev vill göra oss den tjänsten. 

Psalmer eller ev flere musikstycken har vi inte tänkt på än. Vi har inte träffat vår präst och församlingen vet inte heller vem som kommer att vara kantor i höst, så vi avvaktar lite.

Efter mitt skryt om att jag minsann budgeterat för porto insåg jag att jag inte budgeterat för porto av tackkorten! Så går det när man är mallig!Tyst

Svar på tråden Oktober 2012