Inlägg från: lillama |Visa alla inlägg
  • lillama

Oktober 2012

Camilla837 skrev 2012-09-21 17:40:55 följande:
    Men kunde inte bifoga i meddelandet.
    Hej!
    Maila gärna till min mail..
    MalinNilssson@hotmail.com (glöm inte 3 s i nilssson)
  • lillama

20dagar kvar för oss och jag börjar bli nervös..

Jag har precis fått reda på att jag går och bär på en sjukdom, en cysta i ryggmärgen som inte går att bota. Vet inte så mycke mer än att jag inte får lyfta mer än 5kg, att jag inte får träna osv..

Fick veta den i måndags och då blev jag rädd för att sambon inte skulle vilja gifta sig me mig längre. Fick veta att jag kan bli förlamad.

På torsdag ska vi in och prova kläderna. Hoppas att dom hinner, e skit rädd att dom inte ska hinna sy upp den en gång till. Dom har en syning kvar att göra..

Jag måste beställa rosblad men vart gör man de? Någon som vet?

Jag, sambon och min mamma måste även kolla in bygdegården denna vecka för att se hur vi ska duka..

Stora sonens (min son, sambons plast barn) papper har blivit inskickade om att även han får byta efternamn. Ååå va glad jag blev att han fick byta annars vet ja inte hur vi hade gjort.. Jag hade typ fått ha dubbelt efternamn..

Imon ska ja till tandläkaren och ååå va skönt de ska bli, börjar få riktigt ont av en tand :(

Just de, i helgen frågade vi om minsta sonens gudfar ville vara bestman, han sa JA : )
    Nu e de bara min bror kvar att fråga..
    Även min far går med på att lämna över mig till gubben : ) Måste ha hjälp me barnen, uppför gången fall att någon av dom vägrar att gå bredvid mig utan vill bli buren.. Då får morfar agera bärhjälp : )

• lillama
    caruba skrev 2012-10-01 06:09:37 följande:
    Lillama. gud så hemskt. kan nog inte ens ana. Men prata med din blivande så att ni får det ur världen innan. Sedan löser sig nog resten med bröllopet av sig själv.
    De e redan diskuterat och han säger som så "även om du hamnar i rullstol så kommer ja alltid älska dig"
    tack de blev en lättnad. De va skönt att höra de.

De jobbigaste e väl att jag inte får bära barnen, att ja inte få busa me dom i vinter, kasta mig i snön så som jag gjort innan om åren med stora sonen. Men han förstår mig jätte bra, han hjälper till och vet om att mamma inte får bära honom så de ber han inte om ens. Eller så säger han mamma bär mig, och jag säger men Philip mamma får ju inte. Just de, förlåt säger han då.. Han e 4 i november..
  • lillama

Vad har ni för sånger i festhäftet? eller snapsvisor oxå för den delen?

• lillama
    caruba skrev 2012-10-05 14:03:03 följande:
    Vilken tur Tokig. Lilama, jag kan maila dig vårt sånghäfte på måndag. Påminn mig.
    åå de gör ja : )
  • lillama

Va tycker ni om denna dukningen?
    lövhögen ska vara bilder på sådant som hör till bröllop :P

Sen ska de vara rosblad på duken, rosa duk.

• lillama

Igår kom min lättnad. Menen kom :) har aldrig längtat efter den så mycke som nu. Tänk om man hAde haft den med stor klänning, under kjol o allt + en jävla mensvärk. Nä tack att ja slapp!! På torsdag åker ja & min mamma + barnen o hämtar min klänning ;) Så skönt att den e klar nu . Nu e de bara småsaker kvar. Beställa tårta , säga att ja inte vill ha blommorna från blomaffären.. (Ska göra min egna iaf).. Fast me kvistrosor. Sen e de bordsplaseringen.. Vi ska även träffa prästen 2 dagar innan bröllopet , men de va sambons fel att de blev så sent. Hans jobb.. Han e brandman & har jouren denna veckan.

• lillama

caruba Visa endast Fre 5 okt 14:03#699 Vilken tur Tokig. Lilama, jag kan maila dig vårt sånghäfte på måndag. Påminn mig. Påminner dig :D

• lillama

De va lite tufft att de hände på eran dag.
    Misstänker att han e polis.. Först när du skrev "att han slett upp dörren o sa att han va polis" så trodde ja att han sa så för att skrämma föraren.. Men sen när ja såg de i Metro tidningen så förstod ja..
    Haha ja fick mig ett skratt iaf : )

• lillama

Va tycker ni om dessa rosor? Kan man ha dom i en bukett även fast att de är kvistrosor?
    Dessa hittade jag på ICA. Hade beställt en bukett från blomaffären men då vill ja ha sådana hära rosor men dom kunde inte få tag på dom, sen samma dag så har dom dessa på ica och ja beställer hem 4 buketter..
    Va säger ni?
  • lillama
    erikojohanna skrev 2012-10-10 14:44:21 följande:
    Ilama: Helt riktigt så är han polis, haha. Så det kunde ju egentligen inte bivit en bättre avslutning på ett polisbrölop än att han fick gripa någon ;)

Det går väl alldeles utmärkt att ha dem rosorna? Superfin bukett!  
    haha nä precis + att han fick göra de i kalsongerna :)

tack, de ska vara brudslöja & murgröna med i buketten oxå.
    tinaalpfält skrev 2012-10-10 15:03:18 följande:
    lillama: Jag tycker de rosorna ser jättefina ut!

erikojohanna: Vilken bröllopsnatt! Det kommer garanterat att bli en historia att berätta för barnbarnen sen misstänker jag Skrattande 
    Tack! som sagt de ska vara brudslöja & murgrön i oxå..
  • lillama

Någon som vet hur man "delar låtar"?
    Typ som denna? att man kör ca 15sek på varje låt.. Någon som vet..

Skickar me en länk på hur jag menar, så som dom har de me olika hopp i olika låtar?

• lillama

Om en  vecka är man fru : )

Hur många är de som är kvar i denna gruppen som inte blivit fruar än ?
    Känns som alla gift sig redan (vilket självklart är super kul : ))

Hur mycke har ni kvar?

Vi har lapparna till bordsplaceringen kvar.. Känns som de e de enda ungefär..
    Sen är de ju sambons kläder som ska hämtas..
    Min brudbukett ska ja göra själv + att vi ska duka på fredag.. Tur att vi har snälla föräldrar som hjälper oss.

• lillama
    Tokig skrev 2012-10-17 08:44:54 följande:
    lillama och Meyita - hur går det för er så här sista dagarna innan. Har ni läget under kontroll?
    oj bra fråga.. e skit stressad.. min stressmage gjorde sig hörd igår..

Vi har lite pyssel kvar..

Idag ska vi träffa prästen o gå igenom allt. skulle träffats förra veckan, men eftersom sambon är brandman och har jouren så tyckte prästen att de va en dålig ide fall att han fick larm..
    Nä prästen sagt okej om psalmerna och de så ska ja skriva ut alla vigselpapper..
    Ska skriva ut alla festpapper oxå, e dock några som har hoppat av så måste ändra lite..

Imon ska vi åka till stan och hämta sambons kläder, handla läsken. Handla allt till mitt hår..

På fredag blir de att fixa bygdegården, brudbuketten, barnens blommor.
  • lillama
    Tokig skrev 2012-10-17 10:09:24 följande:
    Försök att hitta stunder av lugn. Jag vet att det låter som en omöjlighet men det är så värt om du lyckas.

Ta en promenad ut till dit ni ska vara, eller till kyrkan eller så. Hitta ett träd, en vacker vy eller någonting. Och bestäm dig för att när du står på samma plats på lördag då ska du verkligen vara i nuet.

Det kommer bli toppen... ska ju bli fantastiskt fint väder i helgen. Här i SMåland lover de 17 grader och solsken... kommer det hit så ska jag skicka vidare det till Öland också :)
    Joo ja ska försöka, sitter just nu me vigselpapperna..
    Hinner nog inte me en lugn stund. ska försöka orka städa imon oxå. Innan lördag då de kommer massa folk..
    Här ska de bli 16 grader på lördag :) Ja litar inte på vädret utan hoppas på varmare :)

Imon ska vi öva me alla som ska gå med fram i kyrkan, grannen är vaktmästare så lite tur har vi ju allt :)
  • lillama

Nu är äntligen allt klart och klockan är 00.48 :(
    trodde ja skulle få lite kväll men nähe. Nu blir de sängen..
    Frisören kommer vid 09 imon och hon som ska ta kort kommer vid 10..
    Blir ingen sovmorgon imon inte..

• lillama

Morgonen började med att jag flög upp ur sängen. Casper (minsta sonen) gjorde ljud i babyvakten och jag vaknade direkt.
    In i duschen och sedan klockan 9 knackade de på dörren. De va frisören (en vän till mig). Blev jätte fint och jag kände inte igen
    mig själv. Har typ aldrig smink.
    Min älskade mamma kom och hjälpte mig med barnen.
    Fotografen (en kompis) kom vid 10 tillsammans med sin sambo. Philip (Stora sonen) tyckte jätte bra om honom och lekte, jätte skön avlastning :)

När allt va klart så va de dags för lite lunch, tyvärr så fick jag inte i mig så mycke. Stressad & nervös..

Sen va de snabbt på me kläderna, barnen sina, jag mina, gubben sina och mamma sina.

Till kyrkan.
    Min far skulle lämna över mig och barnen skulle gå framför. Allt gick super. Barnen ville hålla mamma i handen så de va bara att släppa pappa så jag fick dom bredvid mig. Då gick de super. Casper blev lite rädd för alla blixtrar som kom mot oss, vilket jag självklart förstår.
    Min far gick o snyftade bredvid mig och jag visste att skulle jag kolla på mannens släkt och se någon av dom gråta så skulle jag också börja. Jag fick hålla igen när min far började. Men som tur va så behövde ja ha lite koll på barnen, vilket va jätte skönt då slapp ja titta på alla.

När vi skulle säga alla namnen så började jag jätte fort men sen gick de bättre. På vägen ut ur kyrkan, så snubblade jag självklart 4 gånger på klänningen.
    Ingen mer än jag såg de, mannen kände de som ja saktade ner varje gång.
    Tårarna rann på mannen när vi gick ut, han hade varit en stel pinne hela tiden i kyrkan :)

väl där ute så kastade dom massa ris på oss, de va någon som fick en sådan fullträff så ja fick allt i håret och sedan rann de ner i hela klänningen och innanför bh;n.

Vi hade mullet hela dagen och när vi skulle ta kort vid sjön så frös jag som aldrig förr. Fy va de va kallt.

När vi väl kom till festen så blev de festande. Allt gick super.
    Min mamma höll tal. Pappa lämnade ju över mig.

När de började gå mot sitt slut så bestämde jag mig för att hålla talet som jag funderat över hela kvällen. De blev en cider rakt upp och ner för att jag skulle kunna de. Hatar att prata inför folk och detta va de jobbigaste talet ja någonsin sagt. Alla blev rörda och många tårar kom.
    För mig så kom de upp så många tankar dels, på svärmor och hur fan stora sonens pappa kunde misshandla mig. De va sjukt tungt men jag fixade de men stöd från min kompis som satt bredvid mig.
    Efter talet så blev de många pussar och kramar mellan mig & mannen.
    Sen blev de vals.

Jag hade tjatat på gubben i säkert 3 veckor om att vi skulle dansa men icke, han kunde ju inte. Men när han fick i sig lita alkohol så bestämde han på 10 min att de skulle bli en vals.. Hmm den ser säkert skit rolig ut.. Men men vals blev de iaf.

Efter valsen så åkte allt fler. Och 2 av mina kusiner (bröder) stod ute och bråkade om vem som druckit mest. Men jag blev skit förbannad och sa stopp.
    Dom kunde åka där ifrån och va inte välkommna in igen. Dom åkte, vilket blev skönt. Då va de bara min familj (mina föräldrar, syskon med familjer), svärfar, mannens morbror och kusin, 2 av mina
    kusiner. De va jätte skönt och vi njöt.
    Jag kunde ta av mig klänningen och fick på mig mjukis.
    Eftersom vi skulle gå hem med våra små pojkar (bor 3 min från bygdegården) så hade jag ingen lust att gå med en vit brudklänning =)

Väl hemma så sov barnen jätte skönt och jag och gubben kom i säng vid ca 02.30. kom hem vid 01.30 och de va jätte skönt, sen satt vi och diskuterade en stund. Gav alla djuren lite mat och sedan blev de sängen.
    Sovmorgon till 10.30 =) de är ju aldrig fel.

kommer lite bilder snart :) dom från fotografen har inte kommit än..

• lillama

Varför alla skrattar på denna bild är för att stora sonen drock precis ut en blomma ur sin bukett och säger OJ =) alla skrattar även gästerna..

Alla blommor har jag gjort själv och dessa är dom bästa bilderna =) Jag älskar dom än så länge !
Svar på tråden Oktober 2012