Skaffa barn eller inte?
Jag och min fästman har varit tillsammans i snart 4 år och i somras flyttade vi ihop i hus.
Vi har inte bestämt om vi vill skaffa barn eller inte, än har vi inte kännt nån längtan efter barn. Jag är 28 år och min fästman 34 år så vi har tid att fundera hur vi vill göra gällande barn. Fast tiden går fort, till våren blir jag 29 år och om det blir barn så vill jag ha 2 barn. Jag vill helst inte skaffa barn när jag är över 35 år. Jag fundera mycket på hur det skulle vara att bli föräldrar, vi har pratat om namn på barn och hur vi skulle uppfostra barnen. Fast vi vet inte ens om jag kan bli gravid, nån av oss kan ju vara infertil. Om vi inte kan få biologiska barn så kommer vi inte skaffa barn. Adoption är uteslutet för min fästman är adopterad och för han är det extra viktigt med biologiska barn. Dom människorna som adopterade han var inte lämpliga föräldrar, dom var inte snälla och vände han ryggen när han behövde dom som mest.
Men tänk om längtan efter barn alldrig dyker upp, risken är ju stor att vi ångra oss om vi alldrig skaffa barn.
Min fästman vill helst att vi ska gifta oss först innan barn kanske blir aktuellt. Börja känna mig lite stressad för åren går fort. Fler som inte vet om om dom vill skaffa barn eller inte?