Inlägg från: Aniara4 |Visa alla inlägg
  • Aniara4

Tänkte ha Lilatema på mitt bröllop men hur tar jag tråden genom hela?

Var försiktig med formuleringen bara, du kan egentligen inte kräva att gästerna ska klä sig i någon speciell färg. Inbjudan ska ange klädnivån, inte mer. Det finns ju en del som har temabröllop, men det bör helst inte vara något krav att ha speciella kläder som man inte kan räkna med att gästerna redan har hemma i garderoben för att de ska få komma på festen. Men en vink om att klädseln GÄRNA får ha inslag av lila kan man ju ge.

Vi hade också lila tema (med inslag av champagne), och det tydligare är förstås blommorna. Jag hade en jättefin bukett med Ocean Song-rosor och mörklila prärieklocka, och lila blommor i håret (skulle ha varit smårosor i samma lila som i buketten, men grossisten skickade fel färg så floristen fick improvisera), och mannen hade lila slips, lila näsduk, och coursage med en champagnefärgad ros (Vendela) som jag också hade i buketten, och en mindre, lila blomma.

Jag hade dessutom ett par tjusiga lila "träskor" (med plastsula) för bekvämlighet utom i kyrkan och under brudvalsen!

Vi hade även en banderoll på väggen som vi beställt från Vistaprint, i samma tema som inbjudningskorten (och bilden på korten hade vi även lyckats kopiera över till omslaget på festprogrammet), samt ett par ballonger för att markera våra platser. Här är ballongerna hemma i sovrummet dagen efter:

• Aniara4

("Tydligaste", inte "tydligare")

• Aniara4

Jag övervägde kortvarigt att byta ut bandet i klänningens snörning mot ett lila, men alla sa "nääääääääääää" och jag insåg att det nog inte skulle bli så fint till den klänningen. Men det är ju något att överväga om man vill ha mer lila!

Sen tror jag det finns en gräns när det blir för mycket lila och inte är riktigt fint längre, så bromsa i tid. Jag tycker det blir finast om man tar in en komplementfärg som också är genomgående men inte på lika många ställen. Vi hade nåt slags blekgul-champagne-färg som återkom på några ställen, och det var fint till. Silver eller guld blir också snyggt till lila. Vi funderade också på att komplettera med blått eller grönt.

Svar på tråden Tänkte ha Lilatema på mitt bröllop men hur tar jag tråden genom hela?