TS, Jag instämmer med daniiel, både att klänningen kommer att bli jättevacker och allt annat.
När det kommer till blommorna, så hoppas jag du tänker gå till en duktig florist och få proffshjälp. Det är en svår färg du har att jobba med, och det är ibland bara små små nyanser som gör skillnaden mellan att det skär sig, eller att det blir en härlig kontrast.
Jag tror du behöver ha med dig en tygbit och få chans att se olika alternativ i färgskalorna på riktigt.
Det finns gott om blommor som i en och samma blomma har många nyanser, vilket jag tror skulle fungera bra här. Du kan med fördel välja en strak kontrastfärg, men använda den i ljusa, inte så mättade toner, så blir helheten spännande utan att skrika för högt. Där finns bla gott om lite cremiga rosor, med inslag av rosa eller andra färger.
Här är ett exempel på en ros med skiftande nyanser av en lite "smutsad" rosa. Den ihop med en ytterligare ros/annan blomma, skulle fungera.
Vill du gå knalligt, så tycker jag den här blomman och färgen vore häftig. Den heter Gloriosa. Både helt ensam eller i kombination med andra blommor, skulle den var väldigt effektfull.
Det här är Alstromeria, som jag visar för att du ska se en variant av färgtoner som kan finnas i en och samma blomma. En kombination jag tycker passar mycket bättre än styvmorsviolens lila.
Orange är helt klart bland det kaxigaste du kan välja, och här har du rosen Fado, som ett exempel. Men det var ju inte in favoritfärg, så det lutar väl inte däråt precis.
Vågar du ändå dig åt det hållet, så är Renate en väldigt ljus och cremig ros, som ändå skulle ge stor kontrastverkan.
Eller, åt det ceriserosa, där det ju finns hur mycket som helst... Som den här Sweetnesse
eller
något åt det mer cremiga och milda även där. (här saknar jag sortnamnet)