• Fanny06

Använda killens ring som vigselsring?

När vi forlovade oss ville vi ha rejäla ringar och har Schalins Ocean.
    7mm bredd och 18g vikt.
    Har sökt etter passande vigselsring men hittar inget jag tycker om. Andra smala ringar värkar lite pluttiga brevid forlovningsringen.
    Min sambo får inte anvenda sin ring på sitt jobb och han trenar mycket och anvender sin ring mycket sellan (Aldrig!!) Den samlar dam på badrumshyllan.

Vi har samma ringstorlek och i sommar provade jag hans ring brevid min.
    Tyckte i början det va på tok för mycket ring. 14mm och 36g. Värkade jättebrett och tungt. Kolla bilden.
    Jag envisades lite på at anvenda dom et tag och på nogot konstig sätt värkar dom "krympa" lite i bredd när man blir van at se dom tilsammans.
    Värkade jättetungt i början men tycker nu när jag är van med dom det är skönt med tyngd på fingeret.
    Ringarna värkal ha lagom bredd och vikt när jag är van med dom.
    Tar jag av den ena ringen värkar en 7mm ring rätt så smal!

Ringarna är rätt så dyra och värkar lite onödigt at kjøpa en ring til för at samla damm efter bröllopet.

Tycker ni at jag kan anvanda hans ring som vigselsring när vi gifter oss och at han kan låna tilbaks sin ring vid enstaka tilfäller?
    Ringen hans vil nog i 99.99% under tiden vära "parkerad" på mitt finger.
  • Svar på tråden Använda killens ring som vigselsring?
  • AndroSid

Om du vill ha killens vigselring så varför inte, men jag personligen tyckte inte det såg så fint ut med två likadana, så pass tjocka ringar bredvid varandra...

• Isis

Utmärkt idé.
    Jag skulle personligen inte vilja ha en så bred och tung kombination.
    Men det är verkligen en smaksak, trivs du, kör på det ! 

• LoJ

Jag tycker det ser lite klumpigt ut med så pass breda ringar bredvid varandra, men det är ju vad jag tycker... Sen tycker jag att själva iden med att ta killens ring är rätt gulligt, men inte om ringen "bara ska vara din till 99,99%" och att han ska ta tillbaka den vid enstaka tillfällen. Nä, då hade jag definitivt velat ha en egen, som BARA är min

• ewaulrica

Vi har också dessa ringar som förlovningsringar, har suttit och provat med min blivandes ring, för jag tänkte som du, det är snyggt med två likadana ringar tycker jag! :) men du måste ju ha jättelånga fingrar? (iaf benet under fingerböjen)  :D om jag har båda två så når de hela vägen upp till fingerböjen, skulle aldrig ha kunnat få plats med två så breda... :(

Den ringen jag nu har valt som vigselring är bara 3 mm :) den vilar snyggt ovanpå faktiskt, och det känns tillräckligt för min del, mina fingrar svullnar ofta av olika anledningar också... ;)

Vilken tur du har om ni har samma storlek! min killes ring är såå mycket större än min.. (och därmed också tyngre)

Jag tycker du ska köra på detta om du nu vill det, och det känns bra. Dock tycker jag att ni noga ska överväga om ni verkligen vill "offra" hans förlovningsring, för när du väl är gift så blir det ju liksom "din ring", tycker jag. Då blir ju han utan, tycker inte ni ska växla fram och tillbaka. Bestämmer ni er för att använda hans ring som vigselring så får väl han vara utan, alltid? (blir ju konstigt om han ska ha din vigselring på sitt finger som en förlovningsring helt plötsligt tycker jag) Men det är bara vad jag tycker ;)

• Monica89

Jag är nog som din man, jag använder min ring väldigt lite, för jag får inte heller ha min på jobbet och på fritiden passar det inte att ha (pågrund av mina fritidsintressen)
    Men när vi väl går på fest eller går ut och äter så har jag den och älskar att ha den. Har inte din man den vid sådana tillfällen? känns tråkigt för han och inte ha någon vid de tillfällen han ändå kan ha den?

• LizzLass

Jättesnygga ringar!!

Jag tycker 2 släta ringar är klassisk och mycket stilfult.
    Lite häftig om dom är breda och riktig synas.

âr ni gift eller bara testar ni ut ringkombinationet?
    âr bra at  ha möjligheten at testa ut ringkombinationer för dom skal sitta på fingeret jämt.

Om ni använder killens ring - nogot jag tycker är gulligt at ni vårdar den jämt
    på ditt finger - kan ni köpa en billigare "vigselsring" at anvenda om killen vil bära sin ring
    vid enstaka tillfellen?

• Fanny06

Hej  ewaulrica!

Roligt ni har samma förlovningsring. âr lite nyfiken på din vigselsring. Jag tycker det är svårt at hitta nogon passande ring - derför undrar jag på at ha 2 släta ringar.
    Har ni nogon bild av förlovnings och vigselsringen at visa upp?
    Lite detaljer om vigselsringen?

Hej LizzLass!
    Tackar!!
    âr inte gift enn så nogra undrar at jag sädan sommarn jämt använder 2 släta ringar.
    Lite roligt och sköj!!
    Va naturligt at prova killens ring när den har samma storlek!
    En extra vigselsring är en ide - ska kolla med ewaulrica hur en smalare ring är.

• pernillaochhenrik

Vi har med samma ringar som ni! Älskar dom!! Jag tycker inte att det ser klumpigt ut med två lika dana. En fin grej som även någon annan sa att ta killens ring tycker jag. Men jag skulle tycka att det känns konstigt om min kille inte hade någon ring.. (men du kanske är van pga han jobbsits?)

Skulle även känna att det kändes konstigt att bara ha en ring när har ''lånar tillbaka'' ringen.. Som att man var förlovad på nytt liksom.. Men som sagt.. Allt är en smaksak, man ska göra det som känns bäst för sig själva!!! Medela gärna vad ni bestämde er för.. Lycka till!!!!

Svar på tråden Använda killens ring som vigselsring?