Använda killens ring som vigselsring?
Vi har också dessa ringar som förlovningsringar, har suttit och provat med min blivandes ring, för jag tänkte som du, det är snyggt med två likadana ringar tycker jag! :) men du måste ju ha jättelånga fingrar? (iaf benet under fingerböjen) :D om jag har båda två så når de hela vägen upp till fingerböjen, skulle aldrig ha kunnat få plats med två så breda... :(
Den ringen jag nu har valt som vigselring är bara 3 mm :) den vilar snyggt ovanpå faktiskt, och det känns tillräckligt för min del, mina fingrar svullnar ofta av olika anledningar också... ;)
Vilken tur du har om ni har samma storlek! min killes ring är såå mycket större än min.. (och därmed också tyngre)
Jag tycker du ska köra på detta om du nu vill det, och det känns bra. Dock tycker jag att ni noga ska överväga om ni verkligen vill "offra" hans förlovningsring, för när du väl är gift så blir det ju liksom "din ring", tycker jag. Då blir ju han utan, tycker inte ni ska växla fram och tillbaka. Bestämmer ni er för att använda hans ring som vigselring så får väl han vara utan, alltid? (blir ju konstigt om han ska ha din vigselring på sitt finger som en förlovningsring helt plötsligt tycker jag) Men det är bara vad jag tycker ;)