Inte råd med present
Usch, jag har en stor klump i magen. Vi är bjudna på två bröllop nästa år, till nära vänner till min sambo. Vill jätte, jättegärna gå men vi kommer med största sannolikhet inte ha råd med någon present överhuvudtaget.
Vi har det väldigt hårt ekonomisk, sambon blev arbetslös i början av året, fick ingen a-kassa osv (lång historia). Det tömde våra besparingar nästan helt och hållet. Nu pluggar han och jag tar ut minimalt av min föräldraledighet för att kunna vara hemma med vår minsting tills han får dagisplats i augusti. Trots det kommer mina dagar antagligen inte att räcka helt och min sambo, som slutar plugga i juni, står kanske utan inkomst under sommaren om han inte lyckas hitta jobb direk (vilket vi hoppas på, men inte kan räkna med)...
Det innebär att vi måste vända på varenda krona bara för att gå runt varje månad, och dessutom skulle vi helst behöva spara undan inför sommaren om det vill sig illa och ingen av oss har någon inkomst då. Vi har två barn att tänka på också, med jul och födelsedagar osv... Känner inte att det finns någon utrymme för present _överhuvudtaget_ egentligen (bröllopen är under vår/sommar också). Tak över huvudet och mat på bordet är liksom prio ett.
Mår så dåligt över det här. Känns som ett tvång att man måste ge present, fast det ju inte är så egentligen. Det känns så ångestladdat att jag ibland inte ens vill gå dit...