Inte råd med present
En vän till mig som gifte sig för ett tag sen hade en jättefin "önskelista". Där stod bland annat sådant som "ett äventyr", "en trevlig kväll", "ett konstverk" och flera andra sådana saker som man själv fick bestämma vad det var och om man ville spendera pengar på det eller inte.
Jag håller med alla ovanstående, säkert räknas er närvaro på bröllopet mycket högre än avsaknaden av (materiell) present! Och glöm inte bort att det faktiskt ÄR tanken som räknas även om det inte känns så ibland! Hemgjord saft, hembakt bröd, stickade sockar, sydda soffkuddar av stuvbitar eller vad man nu själv kan göra kan vara Minst lika uppskattat som tradiga och opersonliga presenter!
Om du är det minsta händig så kan jag tipsa om att gå till biblioteket och kolla vad de har för handarbetesmagasin mm, där kan man ofta få en massa inspiration till saker som man kan göra själv, där materialet kanske inte är så kostsamt. Annars kan ni säkert komma på någon tjänst som era vänner skulle behöva som ni kan hjälpa till med, barnpassning har redan nämnts osv.