Hur mycket ska man bjuda på?
Dryck till maten har vi tänkt bjuda på vin (rött och vitt) öl, cider, sorters läsk. Bör vi bjuda på mineralvatten oxå eller räcker det med vanligt vatten i karafferna på bordet?
Dryck till maten har vi tänkt bjuda på vin (rött och vitt) öl, cider, sorters läsk. Bör vi bjuda på mineralvatten oxå eller räcker det med vanligt vatten i karafferna på bordet?
Jag tycker att det är trevligare om det serveras mineralvatten också, men jag skulle inte tro att det är ett "krav".
Ja du har rätt i att det kanske är trevligare. Hurmycket ska man isf köpa? Har inte alls tänkt på detta innan då jag själv inte dricker mineralvatten alls. Beställer alltid in vanligt vatten eftersom jag inte gillar kolsyran. Är det många som dricker vatten på ett bröllop. Tänkte ha vatten i karaffer på borden för de som dricker vin.
Det beror ju lite på hur många ni har som inte dricker alkohol, kör, är gravida och dylikt. Hur räknade ni med läsken?
Jag drack faktiskt mineralvatten på vårt bröllop, behövde friska upp mig lite, haha, och det kan nog många andra vilj också skulle jag tro. Särskilt kanske om någon bantar eller nåt och inte vill dricka något onyttigt, då kan de iaf få lite kolsyra ;)
I båda våra släkter dricker de som inte dricker vin alltid mineralvatten, så spontant skulle jag hellre dra ner på de söta måltidsdryckerna som sällan går åt (hos oss åtminstone). Kanske behövs inte en massa läsk när det finns alkoholfri cider? Kanske går det även åt mer mineralvatten om det är vuxna och mer läsk om det är mkt barn?
Man serverar alltid vatten tillsammans med vin. Således borde det finnas lika mycket vatten som vin, minst! Skulle tippa på dubbla mängden. Men man dricker i regel stilla vatten/kranvatten till vin.
Så lika mycket mineralvatten som läsk kanske.
Det kommer inte finnas några barn med på vår fest så läsken är tänkt till de vuxna. Vi kommer ha kranvatten i karaffer ståendes på bordet just för att de som dricker vin ska kunna dricka vatten till. Cidern är med alkohol så det enda alkoholfria alternativet vi har är läsk och då kranvatten. Frågar folk efter mineralvatten om det finns karaffer med kranvatten på borden?
Som sagt eftersom jag själv inte dricker mineralvatten utan bara kranvatten så har jag ingen aning.
Det kanske finns någon som inte dricker alkohol och läsk. Då kanske mineralvatten blir jättebra, då skulle jag tipsa på att inte satsa på så mycket läsk om ni bara har vuxna på bröllopet.
Jag själv älskar mineralvatten och dricker det alltid på bröllop (där det serveras). Om man är alldeles svettig av dans och ståhej då är mineralvatten väldigt uppfriskande. :) By the way, jag dricker helst mineralvatten till vin, andra kanske gör det också?