Hur mycket ska man bjuda på?
Dryck till maten har vi tänkt bjuda på vin (rött och vitt) öl, cider, sorters läsk. Bör vi bjuda på mineralvatten oxå eller räcker det med vanligt vatten i karafferna på bordet?
Dryck till maten har vi tänkt bjuda på vin (rött och vitt) öl, cider, sorters läsk. Bör vi bjuda på mineralvatten oxå eller räcker det med vanligt vatten i karafferna på bordet?
Ja du har rätt i att det kanske är trevligare. Hurmycket ska man isf köpa? Har inte alls tänkt på detta innan då jag själv inte dricker mineralvatten alls. Beställer alltid in vanligt vatten eftersom jag inte gillar kolsyran. Är det många som dricker vatten på ett bröllop. Tänkte ha vatten i karaffer på borden för de som dricker vin.
Det kommer inte finnas några barn med på vår fest så läsken är tänkt till de vuxna. Vi kommer ha kranvatten i karaffer ståendes på bordet just för att de som dricker vin ska kunna dricka vatten till. Cidern är med alkohol så det enda alkoholfria alternativet vi har är läsk och då kranvatten. Frågar folk efter mineralvatten om det finns karaffer med kranvatten på borden?
Som sagt eftersom jag själv inte dricker mineralvatten utan bara kranvatten så har jag ingen aning.