Hotell eller inte?
Om det är värt det eller inte beror ju på två saker, dels hur skönt man tycker det är att sova på hotell, dels hur mycket kostnaden svider i kassan.
För oss var det absolut värt det. Vi bodde på ett jättemysigt hotell med sen utcheckning och frukost på rummet. Det hade iofs varit ännu mysigare om roomservice hade gått fortare än två timmar, och om jag hade fått med mig alla kläder så att maken slapp åka iväg och hämta ett par byxor till mig... men det var i alla fall mysigt att sitta i morgonrock och äta frukost vid fönstret och se båtarna åka förbi nere på vattnet. Det är ju inte så ofta man har anledning att bo på hotell i sin egen stad!
Dessutom frigjorde det sovplatser i vår lägenhet. Svärfar och hans fru sov i vårt gästrum och mamma och hennes man tog vårt sovrum. De kommer bra överens så de hade hur trevligt som helst, sen kom svärmor och hennes man också över och fikade tydligen.
Så för oss var det tveklöst värt 2000 att sova på hotell, men vi hade inte heller en så pressad budget. Vi hade inte någon jättebudget, men det fanns marginaler eftersom vi valt att inte bränna alla sparpengar på bröllopet. Så det fanns mycket mer att ta av om det skulle tillkomma något vi verkligen kände att vi ville ha.