• Chicita

Make up: Privat sminkös, salong eller butik ??

Jag bokade en privat makeupartist. Men jag känner igen henne sen jag satt modell för henne under hennes utbildning. Så jag vet ju hur hon sminkar och hon känner mitt ansikte. Och det blev så bra som jag hade trott också Glad

Känn efter vad som känns bäst för dig. En frisör kanske kan sminka, men det finns sällan riktigt utbildade makeupartister på frisörsalongerna om det inte är någon större salong i storstäderna.
    Butiker har inte alltid provsminkningar innan. Och dom har inte alltid så mycket tid heller när dom sminkar. Men dom sminkar oftare än många av dom privata MUA-erna (Make Up Artist) och frisörerna. Så det kan borga för kvalité även om det kan kännas hafsigt.

Min privata uppfattning om MakeUpStore här i stan i alla fall är att dom är väldigt ojämna.
    När vi var där på min möhippa och sminkades och jag sa att jag inte gillade allt för stark sminkning så blev jag sotad med kolsvart och kopparfärg och jag kände mig som en dragshowartist efteråt... Och med tanke på att jag har suttit med både latexblommor i ansiktet, blivit målad som konstnärlig polkagris och massa andra konstiga saker som övnings-makeupmodell så säger det en hel del Flört

Vill du gå nånstans och bli sminkad eller vill du att dom kommer till dig? Är det ok att springa runt och passa flera tider (en frisör + en MUA eller någon butik)? 

Ställ dig alla såna frågor först, så tror jag att svaret kommer till dig av sig självt.
    Och se till att få en ordentlig provsminkning med samma person som ska göra själva makeupen på bröllopsdagen (inte säkert att det är samma om du går till en butik)... 

Svar på tråden Make up: Privat sminkös, salong eller butik ??