• FarAway

gravyr i båda ringar - any ideas?

Hej jag behöver lite inspiration :)

Vi funderer just nu på graverigen som ska stå i våra vigselringar. Vi kör på den engelska versionen, dvs jag fick en förlovningsring och så får vi vårsin vigselring när vi gifter oss. I förlovningsringen står namnet av stan där han friade och datumet.

Det finns massor med plats i båda vigselringar (inga sten), och vigseldatum kommer graveras förstås. Och sedan? Att skriva in namnet tycker jag inte om (jag vet ju hur han heter och jag hoppas att han kommer ihåg mitt namn!). Staden är samma som i förlovningsringen så det är också lite tråkigt.

Jag vill gärna ha nån kort sats som står delvis i varje ring typ " tillsammans... " i den ena och "..i evighet" i den andra... jåha..och då slutar mina ideer... det ska inte vara förr kitschigt och inte på engelska...

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden gravyr i båda ringar - any ideas?
  • Aleta

Alltid - vid din sida
    Alltid - tillsammans 
    Vi två - tillsammans
    Vi två - för evigt
    Älskad - i regn och solsken 

• FarAway

oi det gick snabbt ...tack så mycket (och det finns även två varianter som killen tycker om yehaa) Glad

mer?

• 070831

Vi kommer ha evig kärlek fast på italienska då heter det amore eterno

• Aleta

Du är min - kärlek och lycka
    Förtrollad - av kärlek
    Jag är full - av kärlek   (makens förslag)

• Aleta

Kul att kunna hjälpa till förresten.

• FarAway

@aleta: jag är så tacksam!

hahaha vi skrattade så mycket över förslaget "jag är full.."....killen tyckte hemskt mycket om det men äh NEJ :)
    mhh "Du är min - kärlek och lycka" låter också jätte bra... vi har ju jätte mycket plats eftersom ringarna är rätt breda och som sagt utan några sten...vi har inga smeknamn som är passande (nej, jag vill inte ha "Pinky" stående i min vigselring..) och det där med gps koodinater tycker jag mycket om men det passer inte till oss. 

• Jane

"du är min"   -   "för alltid"
    "Min"  -    "kärlek"

Hade varit grymt. Om man vill kan man ta det på engelska eller något annat språk så kan det ju bli häftigare.
    Vi har varandras namn i förlovningsringarna ( just för att vi inte hade någon idé om vad vi skulle skriva) Men i vigselringarna kommer det nog stå "Amor vincit omnia" (= kärleken övervinner allt) eller något liknande.

• FarAway

nä det ska vara på svenska . vi bor inte i Sverige för tillfället men träffades i Stockholm för första gången när jag var utbytesstudent.

• joråsåatt
    FarAway skrev 2011-11-06 15:45:09 följande:
    nä det ska vara på svenska . vi bor inte i Sverige för tillfället men träffades i Stockholm för första gången när jag var utbytesstudent.
    Då skulle jag slå till på "Stockholm i mitt hjärta" i den ena ringen. I den andra kanske någon annan rolig, men ändå fin, rad. ;)

• Lommila1

vi kommer att ha " från hav till hav" och "A mari usque ad mari" på latin

Svar på tråden gravyr i båda ringar - any ideas?