• Tessann

3 ringar??

Har nu förlovningsring och vigselring (se bild nedan)

Men nu har jag funderat länge och jag vill ha en till likadan vigselring på andra sidan F-ringen.. tycker ni det skulle se dumt ut? Eller rättare sagt.. ser det dumt ut med 3 ringar öht?

Vad "heter" den 3:e ringen isåfall??" jo jag har 2 vigselringar bara för att det ser snyggt ut.." hmmm

• Svar på tråden 3 ringar??
  • joråsåatt

Många har ju tre ringar, inte så ovaanligt. Kan ju vara en morgongåva, jubileumsring eller något sådant. Tycker du att det är fint så kör på det du!

• Beccastina

jag kommer ha tre ringar, förlovningsring, vigselring samt en morgongåva.

när vi provade ut ringarna så provade vi den 3e ringen för skojsskull men när vi såg den på sså blev den pricken över i, så nu kan vi inte tänka oss att jag "bara" ska ha 2 ringar. har dock inte fått någon av dem ännu (väntar på förlovningsringen som snart e klar sen blir det bröllop 2013) men så här  är det tänkt att det skall se ut :)

• Stjärnfall

Beccastina: Vart har du hittat din förlovningsring sopm du har på bilden? Den ser helt underbar ut

Tessan: Vart kommer den översta ringen du har på bilden? den med flera småstenar? Den är superfin!!

• Beccastina

Det är en ring från Guldfynd, guldfynd juvel sortimentet :)

• 070831

#Beccastina vilka tjusiga ringar.. Din morgongåva ser nästan ut som min som jag måste glömma... Det kommer bli lätt att göra det då jag glömmer min m2bs födelsedag enkelt även om det är en enkel dag .. han var osäker på storleken så då fick jag kolla storleken df vet jag idag.. men jag ska glömma var inte mening att vi skulle ge varandra morgongåva jag får en ring av honom ser ut som din fast mina stenar är swarowski kristaller..
    var tvungen att säga att den var fin..

så det kommer inte se konstigt ut.. min m2b kommer sen oxå ha 3 ringar men vet inte om han har morgongåvan från mig på samma finger det får vi se..
    hittade en svart ring med silverbred rand (inte mkt svart) plus en diamant sen står det you are always my love på den :d tanke det inte var mening att vi skulle ge varandra från början sen jag hittade denna kikade han oxå runder på ebay och då hittade han något som matchade mitt armband som jag måste leta fram..

Lycka till med ditt bröllop :)

• L U

Jag tror inte att det är så vanligt att man har en extra ring bara för att man tycker att det är snyggt (rätta mig om jag har fel). Drar mig dock till minnes att min mormor hade tre ringar - förutom förlovningsringen och den egna vigselringen också någon från en släkting ärvd vigselring tror jag. Vore intressant att veta om detta är/var ett vanligt fenomen.

Annars så är ju ringarna starkt förknippade med en symbolik, och i så fall kan det kanske bli lite konstigt med en extra ring. Bara en tanke. Med detta sagt, gör man naturligtvis ändå som man vill.

• augustesen

Jag tycker det är superfint med tre ringar, mest för jag inte har så mycket andra smycken så vill jag satsa på vänstra ringfingret ;) Men vi får se hur det blir, köper en dyrare vigselring blir det nog bara två ringar..men hittar vi någon snyggare som inte kostar 25.000 (omg) så hoppas jag det blir tre ringar.

• NilsKpyssling

TS, tror det blir superfint med en likadan alliansring, du kan ju önska på bröllopsdagen? Eller varför inte födelsedag?

Svar på tråden 3 ringar??