• Chicita

Saknad passion och romantik

Jadu bra fråga.
    Många gånger när vi tjejer tappar sugen så brukar det vara för att ens partner aldrig gör något hemma. Men det verkar ju inte vara fallet för er.
    En annan stämningsdödare är tjat om sex. Och jag vet ju inte hur mycket du pratar om sånt med henne och på vilket sätt. Men alla har olika trösklar för när det blir tjat. Vissa tycker att det är tjat om det är något man säger mer än en gång även om det är långt emellan gångerna.

Jag tror faktiskt att du helt enkelt måste ta tjuren vid hornen och prata med henne.
    Om du tycker att du inte hinner få prata klart och att hon därför misstolkar det du vill få fram så kan du istället skriva ett brev.
    Börja med att berätta att du tycker om henne och att du vet att detta inte är hennes fel enbart. Och att du vill ha hjälp till att hitta tillbaka till myset, vilket inte nödvändigtvis behöver betyda sex. I alla fall inte varje gång ni myser...

Jag hade ett ex för många år sen nu, som hade den åsiken att allt kel skulle leda till sex, vilket slutade med att jag inte ville röra honom för jag kände mig tvingad oavsett om jag var sugen eller inte.
    Sen är det väl kanske så att hon har ett mindre behov än dig. Och då är ju frågan om du orkar leva med det eller inte...

Svar på tråden Saknad passion och romantik