Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

Saknad passion och romantik

raring skrev 2011-11-12 09:02:44 följande:
    Hej, jag har ett jättebra tips! Det är lätt att man försöker lägga energi på att ge sin parter allt det som man själv skulle vilja ha och blir sedan basviken på att det inte "funkar". Jag har varit med om det själv men inte fattat ordentligt förrän jag läste boken "kärlekens fem språk" av Gary Chapman. Man behöver inte svälja allt som står med hull och hår, men många viktiga poänger finns i boken. Jag och min blivande har bägge läst boken samtidigt och diskuterat och kan lättare visa kärlek i ett format som passar mottagaren och som då startar en positiv spiral. Värt att prova?
    den boken kan även jag rekommendera! skitbra tips! 

i övrigt kan jag säga att jag vet hur du känner. i mitt förhållande är det problem med sexfronten. en-2ggr/månad är standard efter 6 år. men vi kom på det: jag, kräver för mycket. så vi prövade att lägga alla krav åt sidan.. och det blir bättre. kanske inte oftare, men bättre. :) i mina ögon tycker jag att om sexlivet funka.. så följer resten med automatiskt. men det är ju vad jag tycker. hoppas det löser sig!  
Svar på tråden Saknad passion och romantik