Maid of horror
Jäklar.... :-/ Det där lät verkligen inte roligt. Jag trodde inte ens det fanns sådana personer Kan tänka mig att väldigt mycket med bröllopet blev liksom... ja, att man tappade sugen lite pga henne. Och så ska det fanimej inte vara!
Själv har jag valt min bästa väninna till att vara maid of honor. Och jag trodde väl inte det skulle bli så märkvärdigt liksom. När vi bestämde att vi skulle ge oss ut på stan och kolla tärnklänningar började hon säga att "Det behöver väl inte vara något märkvärdigt väl?" Nää sa jag. du får välja precis vad du vill och känner dig bekväm i. bara den är lila. Japp, jättebra trodde jag. Men när vi väl gav oss ut så var det inte mycket som passade henne. till slut hittade hon en klänning som kostade 3200 kr!!! Jag sa direkt att det går inte för min del. jag kan inte betala det, inte ens hälften.
Sen har jag tittade och letat och haft mig flera månader nu efter en klänning åt henne. Dom har varit för korta, för tajta, för hängiga, fel vid bröstet, för bara i ryggen, för bara vid bröstet... ja.. you name it.
Till slut valde hon en klänning och jag beställde. MEN! Vi fick hem den i fel färg! Och nu vägrar företaget i kina att rätta till problemet. Det första hon säger är" Jag kommer ju se ut som en gris i den där!!". Och jag känner mig bara så jäkla matt
Har kollat om det går att färga. Och det gör det inte tydligen.... Jag har fanimej inte råd att lägga ut mer på en ny klänning. Denna kostade mig 1400 kr.
Så jag skrev till henne att. Jag ska försöka sälja den här. Men du måste försöka hitta en klänning själv nu. Jag har varken tid, ork eller råd att hålla på med detta någe mer. Det går bara inte.
Då svarar hon" Att du får den säkert såld" :-O hmm.....
Sen ringer hon några dagar senare och vill ändå ha med mig ut och leta en ny klänning!! jag fattar inte..... Och jag orkar verkligen inte. Hon är gravid just nu och ska ha barn 1 mars. Ja jag fattar att man är trött och känner sig fet i allt man tar på sig. Men MÅSTE man klaga och gnälla heeeela tiden. När jag faktiskt försöker planera den största dagen i mitt liv.
Är jag dum i huvudet och självisk som skulle vilja att hon hjälpte mig med detta, att hitta en klänning åt sig själv. och låta mig slippa hålla på med den grejjen??
OCH, sen är jag lite besviken för jag trodde nog kanske hon skulle vara mer intresserad av att hjälpa mig med bröllopet över huvudtaget. Men det har hon inte alls brytt sig om
Är jag knäpp eller?