Inlägg från: Dejli |Visa alla inlägg
  • Dejli

Vulkantema på vårt bröllop?

Chicita skrev 2011-11-13 15:23:05 följande:
    Jag skulle nog ha dragit det steget längre och haft Hawaii-tema (eller islandstema eller nåt annat med aktiva vulkaner Flört)

Skaffat en bakgrund med vulkan i photobooth-et. Kanske använt gråsvart bakgrund och rödorange/guld-kopparfärgad text på inbjudningar, med orangeröda organzaband som representerar lavaflödet.
    Gjort en Tiki-Bar (om ni har hawaii-tema) med härliga färgglada drinkar.
    Försökt hitta mat som passar temat. Hawaiiansk mat kanske?

Men jag skulle nog inte ha bett gästerna klä sig enligt temat om ni ska ha det traditionellt i kyrkan.
    Möjligtvis kan ni ju ge dom blomstergirlanger om dom vill till festen  Glad

Om inte det är ett tydligt tema eller en ordentligt synlig röd tråd så blir det mest förvirrande.
    Att ha lite röda dekorationer och sen en vulkantårta kan göra att dom inte förstår varför tårtan är i form av en vulkan (som exempel bara)

Så satsa fullt ut eller välj att enbart dra färgerna från vulkantemat och skippa referenserna till vulkaner. Det är mitt råd Glad 
    Jag tänkte precis samma sak... det går att ju dekorera jättemysigt med bambu (går ju att använda nåt som liknar, typ vass eller annat som används t ex till jalusier). Tror det är lättare att hålla ihop temat, jag hade nog tyckt att "vulkan" var ett lite märkligt tema rakt av då det nog blir svårt att liksom få till det...
Svar på tråden Vulkantema på vårt bröllop?