Inlägg från: SaraJoakim |Visa alla inlägg
  • SaraJoakim

Vigselringens placering?

Jag vet inte.. jag är lite USA-skadad, men när jag bodde i USA tror jag någon sa till mig att man ska ha vigselringen längst in - närmast hjärtat. Jag tycker det är en vacker symbolik. Samtidigt förstår jag tanken med ordningsföljden. Till min ring tror jag ordningsföljden kommer  bli snyggast.. Jag har en ring med en uppåtstående diamant, sen går de diamanter i höjd med själva ringen. Personligen vill jag matcha min förlovningsring med ett slätt band klätt med stenar och jag tror de skulle passa bäst ytterst? 
    - men det tar ändå inte bort faktum att det är romantiskt att traditionsenligt(?) ha vigselringen närmast hjärtat :)
    hur som helst kommer båda ringarna betyda så oerhört mycket för dig, men jag överväger nog att låta min förlovningsring "skydda" vigselringen trots allt :) 

• SaraJoakim
    fruhgan skrev 2011-11-13 19:46:24 följande:
    Min vigselring sitter ytterst, dels därför att min kombination är snyggast så sett från mitt håll och dels för att de sitter i den ordning jag fick dom - det känns mest logiskt för mig.
    Alla tänker olika kring det där och sen beror det ju också på hur ringarna ser ut och om det är snyggast med förlovningsringen innerst eller inte - det finns ju kombinationer av ringar som är snyggast med förlovningsringen ytterst.
    jag håller med Fruhgan, de är i mångt o mycket en fråga om vilken kombination som är snyggast o se på ;) Jag tycker de låter som om din kombination skulle vara snyggast med vigselringen innerst, då är diamanterna säkrade av den släta ringen ;) 
Svar på tråden Vigselringens placering?